Volkswagen ID.Life chyba nie przypadł do gustu zarządowi. Kazali go przeprojektować

Volkswagen ID.Life, który to zadebiutował we wrześniu na targach w Monachium, miał być zapowiedzią małego elektrycznego auta marki. Wszystko wskazuje jednak na to, że jego historia zakończy się na prototypie.

Mały, kanciasty, prosty, ale ciekawy - taki miał być Volkswagen ID.Life. Zaprezentowany na targach w Monachium prototyp zapowiadał nadchodzącego małego elektryka. Jak się jednak okazuje nie zobaczymy go na drogach. Pomimo ciepłego przyjęcia przez dziennikarzy i rynek, zarząd Volkswagena zdecydował się na całkowitą zmianę koncepcji.

Volkswagen ID.Life w opinii zarządu marki był zbyt... nudny

Stylistyka tego samochodu to dzieło Jozefa Kabaňa. Znacie go doskonale - narysował większość nowych Skód, kilka modeli Audi (w tym A5), a także dołożył swoją cegiełkę do Bugatti Veyrona. Słowacki stylista w przypadku modelu ID.Life postawił na prostą, ale i ciekawą formę. To kanciaste auto, które swoją bryłą przypomina nieco pierwszego Golfa.

Volkswagen ID.Life

Taka była też idea - powrót do przeszłości i minimalizmu. Trzeba przyznać, że na tle nowych aut z rodziny ID, model "Life" prezentował się zupełnie inaczej. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że dzięki swojej prostocie miał więcej uroku.

Ten urok nie zadziałał jednak na zarząd marki. Jak donosi niemieckie pismo Automobilwoche, powołując się na źródła zbliżone do zarządu Volkswagena, menadżerowie marki nie są zadowoleni z tego auta. Zapadła decyzja o całkowitym przeprojektowaniu auta.

Choć oczywiście Volkswagen nie potwierdza takich donosów, to jednak ostatnie decyzje marki mogą wskazywać na to, że Automobilwoche ma rację. Do oferty powrócił bowiem mały model e-up. Choć nie jest to bezpośredni odpowiednik nadchodzącego ID.Life, to jednak wszystko wskazuje na to, że luka wśród małych elektryków będzie niezagospodarowana przez dłuższy czas.

Mały elektryczny Volkswagen powstanie na platformie MEB

Nie będzie to jednak wariacja płyty, którą znamy z modeli ID.3 i ID.4. Na potrzeby małego auta zastosowany zostanie przedni napęd. Do tego zagości tutaj nieco inna bateria, dostosowana do skromniejszych gabarytów samochodu.

Według wstępnych informacji będzie to auto  wielkości Volkswagena Polo. Cenowo zaś plasować się będzie zdecydowanie poniżej modelu ID.3. Rodzeństwem tego auta stanie się Cupra UrbanRebel i potencjalnie nowa mała Skoda.

Oficjalną premierę modelu ID.Life zobaczymy więc nie wcześniej, niż pod koniec 2023 lub nawet w 2024 roku.