Volkswagen ID.3 2024. Lifting bez rewolucji. Co tu się zmieniło?
Pierwszy duży lifting przyniósł garść zmian, ale na rewolucję jest zbyt wcześnie. Jak zmienił się Volkswagen ID.3 2024?
Dla marki z Wolfsburga jest to bardzo ważny model. To on otworzył nowy rozdział w historii marki i przetarł szlak dla całej rodziny ID. Teraz jako pierwszy trafił na zabiegi kosmetyczne, choć tak naprawdę jest to głównie delikatny zastrzyk z botoksem. Volkswagen ID.3 2024 ma dyskretnie odświeżone nadwozie, poprawione wnętrze i unowocześnione systemy bezpieczeństwa.
Volkswagen ID.3 2024. Jak rozpoznać z zewnątrz odświeżony model?
To akurat jest bardzo proste. Warto zwrócić uwagę na pas przedni. Tutaj debiutuje nowy zderzak o nieco bardziej agresywnej stylistyce, z powiększonymi wlotami powietrza. Z boku w oczy rzucają się nieobecne wcześniej wzory felg, zaś tył wyróżniają zmodyfikowane światła z nową sygnaturą świetlną.
Volkswagen odświeżył także gamę lakierów. Debiutuje tutaj nowy odcień komunikacyjny, czyli Dark Olivine Green.
We wnętrzu skupiono się na uwagach klientów
A te tyczyły się głównie materiałów wykończeniowych w poszczególnych miejscach. Największą zmianę widać na drzwiach, gdzie zastosowano większą ilość miękkiego materiału. Sam boczek jest też dużo bardziej atrakcyjny wizualnie i nie ma już wielkiego fragmentu z twardego materiału.
Miękkie plastiki zagościły też w innych miejscach. Volkswagen twierdzi, że poprawił wszystkie punkty kokpitu, na które najbardziej narzekano. Do tego we wnętrzu nie ma tworzyw pochodzenia zwierzęcego, a przykładowo tapicerka w 70% składa się z materiałów z recyklingu.
Centrum dowodzenia stanowi tutaj 12-calowy ekran systemu multimedialnego, współpracujący z 5,3-calowym ekranem wskaźników. W przypadku tego pierwszego nowością jest nowa organizacja menu, ułatwiająca obsługę wszystkich funkcji.
Niestety, wbrew zapowiedziom Thomasa Schäfera, nie zniknęły dotykowe przełączniki na kierownicy i desce rozdzielczej.
Nawigację uzbrojono w funkcję Electric Vehicle Route Planner, która w efektywniejszy sposób wylicza trasę, uwzględniając ładowanie w optymalnych miejscach. Plusem jest tutaj uwzględnianie ruchu i prognozy pogody.
Problem zawieszających się multimediów ma rozwiązać ICAS - In-Car Application Servers. To dwa niezależne komputery, które zarządzają głównymi operacjami oprogramowania, po czym dystrybuują zadania do mniejszych "komputerów" ukrytych w różnych modułach samochodu.
Wśród systemów bezpieczeństwa warto wymienić poprawione działanie układu Travel Assist, a układ Parking Assist Plus zapamiętuje teraz trasę wjazdu i wyjazdu.
Volkswagen ID.3 2024 zachował znane wersje napędowe
Do wyboru mamy więc akumulatory o pojemności 58 kWh i 77 kWh, łączące się z 204-konnym silnikiem. Zasięg dla słabszej wersji to 426 kilometrów, a dla mocniejszej 546 kilometrów.
Wersja ID.3 Pro S zyskała dużo szybsze ładowanie - z mocą do 170 kW (przy akumulatorze 77 kWh). Wariant 58 kWh maksymalnie osiąga 130 kW.