Volkswagen Polo Sedan nie jest ani Volkswagenem, ani sedanem

Pomysły niektórych producentów zaskakują. Oto Volkswagen Polo Sedan, czyli samochód, który tak naprawdę nie jest Volkswagenem, o sedanie nie mówiąc.

Ot, rosyjska pomysłowość. Auta typu sedan wciąż sprzedają się tam doskonale. Poprzednia generacja modelu Polo schodziła jak świeże bułeczki i jest częstym widokiem na ulicach tego kraju. Ciężko jest więc zmarnować szansę na ugryzienie dużego kawałka tortu. Oto Volkswagen Polo Sedan, czyli...

... Skoda Rapid w dobrym przebraniu

Linia boczna tego auta doskonale zdradza korzenie tego modelu. Volkswagen Polo Sedan to nic innego jak inaczej obudowana Skoda Rapid, wciąż ciesząca się dużą popularnością w Rosji. Wybór tego auta ma sens - tańsza produkcja, dostępność części i przede wszystkim niskie koszty opracowania całego modelu.

Volkswagen Polo Sedan dostał front, który przypomina bardziej amerykańską Jettę, a nie znane nam Polo. Tył z kolei lekko nawiązuje do Passata, choć podcięte lampy mają w sobie też coś z Audi. Wnętrze? Tutaj powstała egzotyczna mieszanka Skody i Volkswagena, choć całkiem zjadliwa w swojej formie.

Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że Polo Sedan to... nie jest sedan. Tak jak Skoda Rapid postawiono na wydanie liftback. Nazwa jest więc wabikiem na klientów, którzy przyzwyczajeni są do nomenklatury.

Volkswagen Polo Sedan

Liftback to jednak dobry wybór. Przede wszystkim dostęp do bagażnika jest znacznie wygodniejszy, a pojemność kufra zdecydowanie większa (550 litrów).

Pod maską starzy znajomi

Dosłownie starzy, bowiem Volkswagen Polo Sedan dostępny jest m.in. z silnikiem 1.6 MPI o mocy 90 i 110 KM. Jak widać normy w Rosji wciąż są liberalne i dopuszczają sprawdzone jednostki. Poza tym na szczycie oferty znajdziemy konstrukcję 1.4 TSI generującą 125 KM. Ta łączona jest wyłącznie z przekładnią DSG, gdy wolnossące benzyny oferowane są z pięcio lub 6-biegową przekładnią manualną (w zależności od mocy).