Volkswagen stworzył auta, które chcesz mieć. Jest tylko jeden problem

Volkswagen ID.Aura, ID.Evo i ID.Era są najprawdopodobniej najlepiej wyglądającymi autami w gamie tej marki. A to może oznaczać tylko jedno - nasz gust staje się... chiński.

Volkswagen zaprezentował trzy nowe koncepcyjne modele elektryczne na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. ID. Aura, ID. Evo i ID. Era to zapowiedź ofensywy produktowej marki w Chinach. Do 2030 roku firma planuje wprowadzić na rynek ponad 30 nowych modeli, w tym 20 pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

Volkswagen ID.Aura, czyli sedan, który wpada w oko. To naprawdę udany projekt

ID.Aura to elektryczny sedan stworzony we współpracy z FAW-Volkswagen. Model oparto na nowej platformie CMP, zaprojektowanej specjalnie dla chińskiego rynku. Samochód wyróżnia się dynamiczną sylwetką i nowoczesnym oświetleniem LED. Wnętrze oferuje interfejs inspirowany smartfonami oraz asystenta AI.

ID.Evo jest odpowiednikiem T-Crossa - ale w elektrycznym wydaniu, a ID.Era to "KIA EV9" w niemieckim sosie

ID. Evo to średniej wielkości SUV z napędem elektrycznym, opracowany z SAIC-Volkswagen. Model charakteryzuje się muskularną sylwetką i przestronnym wnętrzem Z kolei ID. Era to duży SUV z trzema rzędami siedzeń i napędem elektrycznym z range extenderem, stworzony we współpracy z JAC Volkswagen.

Volkswagen podkreśla, że nowe modele powstały w ramach strategii „In China, for China”. Celem jest dostosowanie produktów do potrzeb chińskich klientów. Wszystkie trzy pojazdy wyposażono w zaawansowane systemy wspomagania jazdy, oparte na sztucznej inteligencji.

Taka strategia wyraźnie pokazuje, że europejskie (i nie tylko) marki muszą stać się "chińskie", aby ponownie zabłysnąć na tym rynku. Akurat te modele mają szansę zyskać przychylność klientów. Szkoda tylko, że nie zobaczymy ich w Europie - są naprawdę udane wizualnie!

Do 2030 roku Volkswagen planuje wprowadzić na chiński rynek ponad 30 nowych modeli.

Wśród nich znajdzie się 20 pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Produkcja będzie realizowana we współpracy z lokalnymi partnerami, takimi jak FAW, SAIC i JAC. Warto dodać, że nie jest to ostatnie słowo Niemców, gdyż w drodze jest też rodzina produktów tworzona z Xpengiem. Tutaj zapowiedzią nowej gamy jest studyjny model ID.Code z ubiegłego roku.

Nowe modele będą korzystać z platformy CMP, która pozwala na redukcję kosztów produkcji o 40%. Volkswagen planuje również eksportować pojazdy produkowane w Chinach do Azji, Ameryki Południowej i na Bliski Wschód.

Volkswagen ID.Aura ID.Evo ID.Era 2025

Wprowadzenie nowych modeli to element strategii Volkswagena, mającej na celu odzyskanie pozycji lidera na chińskim rynku motoryzacyjnym. Firma inwestuje w rozwój technologii, produkcję i współpracę z lokalnymi partnerami, aby sprostać rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów.