Volvo EX30 2024. Tani i solidny elektryk. Ile kosztuje w Polsce?
Szwedzi robią duże zamieszanie na rynku. Volvo EX30 2024 jest nie tylko małym i wydajnym autem elektrycznym, ale także bardzo rozsądnie wycenionym. Czy stanie się hitem? Sprawdzamy jego ceny i wyposażenie na polskim rynku.
Volvo od dawna zapowiadało małe auto elektryczne. Nikt jednak nie spodziewał się, że ich nowy samochód będzie łączyć niską cenę (jak na samochód elektryczny) i naprawdę duży zasięg. Volvo EX30 2024 ma wszystko, aby stać się jednym z bestsellerów na rynku. Sprawdzamy co oferuje i ile kosztuje w Polsce.
Nowe Volvo EX30 2024 kosztuje co najmniej 169 900 złotych
Na polskim rynku dostępne będą trzy wersje tego auta: Core, Plus i Ultra. Szwedzka marka stawia tutaj na proste stopniowanie wariantów i minimalną listę opcji. Krótko mówiąc - konkretne wersje mają precyzyjnie dobrane wyposażenie i można je tylko minimalnie rozbudować.
Kliknij tutaj, aby poznać wszystkie wersje napędowe nowego elektrycznego Volvo EX30
Taki ruch ułatwia produkcję aut i pozwala na obniżenie ceny. A ta jest tutaj naprawdę miłą niespodzianką. Volvo EX30 Core kosztuje wyjściowo 169 900 złotych w wersji Single Motor z akumulatorem o pojemności 54 kWh. Taki wariant zapewnia do 344 kilometrów zasięgu.
Na zdjęciach widzicie porównanie EX30 Core i Ultra, czyli najtańszego i najdroższego. Różnice nie są wielkie.
O osiągi nie trzeba się tutaj martwić, gdyż pod prawą nogą do dyspozycji mamy 272 KM. Wyposażenie także nie należy do skromnych. Dostaniemy tutaj nowoczesne multimedia z ekranem 12,3 cala, adaptacyjny tempomat, technologię Safe Space, światła LED czy kamerę cofania. Na krótkiej liście opcji jest z kolei pakiet z podgrzewaniem foteli i kierownicy.
EX30 Core dostępne jest tylko w połączeniu z wersją Single Motor lub Single Motor Extended Range, oferującą akumulator o pojemności 69 kWh i 480 kilometrów zasięgu. Dopłata do większego akumulatora jest stała i wynosi 25 000 złotych. Wówczas naprawdę wydajny samochód dostajemy za 194 900 złotych.
Wariant Plus w połączeniu z akumulatorem 54 kWh (wersja Single Motor) kosztuje już 184 900 złotych. Tutaj dostajemy dodatkowo nagłośnienie Harman/Kardon, nastrojowe oświetlenie wnętrza, cyfrowy kluczyk, asystent pasa ruchu i chociażby czujniki z przodu i z tyłu.
W wersji Plus mamy do wyboru trzy warianty - Single Motor (272 KM, 54 kWh), Single Motor Extended Range (272 KM, 69 kWh) i Twin Motor Performance (428 KM, 69 kWh). Dopłata pozostaje stała. To 25 000 złotych do wersji Single Motor Extended Range i 45 000 złotych do wariantu Twin Motor Performance.
Gamę Volvo EX30 2024 zamyka wersja Ultra
Tutaj na pokładzie debiutuje kompletne wyposażenie - z panoramicznym dachem, kamerami 360 stopni, park pilotem, lepszą tapicerką i wieloma innymi dodatkami.
Wyjściowo wersja Ultra kosztuje 219 900 złotych. Tutaj domyślnie dostajemy wariant Single Motor Extended Range (272 KM, 69 kWh). Dopłata do wersji Twin Motor Performance (428 KM, 69 kWh) zmniejsza się do 20 000 złotych.
W ofercie debiutują ciekawe kolory nadwozia i wnętrza
Nowością jest chociażby żółty odcień Moss Yellow i wnętrze w kolorystyce Pine, czyli lekko zielonej. W ofercie znajdziemy materiałowe tapicerki - skóra, nawet ekologiczna, nie jest tutaj oferowana.