Volvo XC40 z nową, bazową odmianą hybrydy plug-in
Szwedzi regularnie "hybrydyzują" gamę swoich modeli. Oferta podłączanych do gniazdka Volvo XC40 została poszerzona o słabszą jednostkę T4.
Do tej pory klienci, którzy chcieli zdecydować się na zelektryfikowane Volvo XC40, oprócz odmian Mild Hybrid, mogli wybrać model T5 Recharge o mocy 262 KM. Jest też całkowicie elektryczna wersja P8 o mocy 408 KM.
Teraz dołącza do nich słabsza wersja T4 Recharge. Podobnie jak w przypadku mocniejszej wersji, bazą jest tu trzycylindrowy silnik 1.5 z doładowaniem. Benzynowa jednostka rozwija 129 KM i połączona jest z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną, która napędza wyłącznie przednią oś.. Jednostka elektryczna jest taka sama jak w wersji T5 - osiąga 82 KM. Moc łączna ma wynosić 211 KM, a moment obrotowy 245 Nm i 160 Nm. 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,5 sekundy. Napęd elektryczny powinien pozwolić na przejechanie maksymalnie 45 km mierzone wg norm WLTP. Odpowiada za to bateria o pojemności 10,7 kWh. Średnie zużycie paliwa w trybie hybrydowym producent określa na 2,0-2,4 l/100 km, czyli tyle samo co w mocniejszej wersji. Maksymalna prędkość przy wykorzystaniu silnika elektrycznego wynosi 125 km/h. W trybie hybrydowym - 180 km/h, jak w każdym nowym Volvo.
Samochód dostępny jest już u niemieckich dealerów - cennik zaczyna się od 47 667 Euro. 50 KM mniej pozwala zaoszczędzić niecałe 1 200 Euro, bo Volvo XC40 T5 Recharge wyceniono na 48 739 Euro.