Wybaczcie nam, też wierzyliśmy. Nowe Audi RS7 będzie miało "tylko V6"

Ma mieć 725 KM, z overboostem do 800 KM. Do tego kluczowy element podzieli z RS5. Nowe Audi RS7 najprawdopodobniej zgubi dwa cylindry. Z jednej strony jest się czym smucić, z drugiej może to być dobra zmiana.

Od dłuższego czasu w sieci pojawiają się zdjęcia i filmy z testów nowego Audi RS7. Stylistyka nadwozia robi wrażenie, ale elementem, który budził wątpliwości, było brzmienie silnika. Mówiło się, że zobaczymy tutaj V8 z hybrydą plug-in. Jednak na tych nagraniach ten dźwięk był daleki od V8, choć przy filtrach GPF i nowych tłumikach łatwo się pomylić.

Teraz jednak wszystko wskazuje na to, że niektórzy nie byli w błędzie. V8 ustąpi miejsca silnikowi V6, który pojawi się także w Audi RS5. Nie powinna to być jednak zmiana "na gorsze".

Audi RS7 z V6 pod maską? Owszem - ale dostaniemy tutaj do 800 KM

Oczywiście 800 KM będzie dostępnych tylko przez chwilę. Audi ponoć celuje w liczbę 725 KM, czyli mówimy o poziomie nowego BMW M5. Jakby więc nie patrzeć będzie to samochód bardzo szybki - potencjalnie szybszy od swojego poprzednika.

Skąd ta zmiana silnika V8 na V6, zwłaszcza przy obecności odpowiedniej technologii w grupie VAG? To doskonałe pytanie. W końcu Bentley i Lamborghini korzystają z 4-litrowego V8 z układem PHEV. Obecność silnika V6 w RS7 może być po prostu... wyniesieniem tej V8-ki na poziom "nowego luksusu". Chętni na taką jednostkę będą po prostu musieli wejść "poziom wyżej", do marek stricte luksusowych.

Poza tym zmiana V8 na V6 może mieć swoje plusy. Na pewno zyska na tym przednia oś, która nie będzie tak obciążona. Oczywiście obecność baterii zwiększy masę tego samochodu, niemniej powinniśmy zmieścić się w liczbie niższej niż ta, którą chwali się BMW.

Audi RS7

Co więcej, osiągi są priorytetem. Przyspieszenie nie będzie więc okraszone tak przyjemną ścieżką dźwiękową, ale na brak emocji nie powinniśmy narzekać.

Audi RS5 i RS7 będzie dzieliło około 150-200 KM

Mniejszy model powinien oferować 500-550 KM, zaś w RS7 dostaniemy od 600 do 725 KM - w zależności od wersji. Duża bateria zapewni zaś około 80 km zasięgu na prądzie, co wystarczy do codziennej jazdy.

Oficjalna premiera nowego Audi RS7 odbędzie się w tym roku - tak jak i modelu RS5. W przypadku tego większego auta pierwszeństwo będą miały jednak standardowe wersje, z silnikami benzynowymi (MHEV) i z dieslami (także z miękką hybrydą na pokładzie).