Zenvo TSR-S. Więcej włókna węglowego prosimy!

Oto Zenvo TSR-S, czyli najnowsze dzieło duńskiej firmy. Ma blisko 1200 KM, jest bardzo lekkie i pieruńsko skuteczne, zwłaszcza na torze.

Duńskie Zenvo nie należy do producentów hipersamochodów z głównego nurtu, aczkolwiek przyciąga wielu zapaleńców. Co więcej, marka ta rozwija wiele ciekawych rozwiązań. Część z nich debiutuje w stworzonym dla jednego z klientów modelu TSR-S.

Dużo włókna węglowego, dużo!

W tym modelu chodzi przede wszystkim o innowacje. I tak oto Zenvo zastosowało tutaj na przykład felgi wykonane z "kutego włókna węglowego". Zalety? Bardzo niska masa i wysoka wytrzymałość, czyli coś, czego potrzeba w takim samochodzie. Ich masa jest o 15 kilogramów niższa niż w przypadku standardowych felg, co jet ogromną różnicą.

Zenvo

Ciekawostką jest także wyeksponowanie i barwienie konkretnych elementów z karbonu. W efekcie zwiększa to możliwość indywidualizacji wyglądu auta. Idealnym przykładem jest prezentowany egzemplarz, który łączy biały lakier z nielakierowanymi elementami z włókna węglowego, oraz fragmentami tego materiału w kolorze niebieskim.

Zenvo TSR-S ma także kilka ciekawych rozwiązań

Przykładowo sekwencyjna skrzynia biegów to unikalna konstrukcja, która ma dwa tryby pracy i wyposażona jest w układ hybrydowy. Posiada ona dwa tryby pracy: Road i Race. Pierwszy łagodzi zmiany przełożeń celem zwiększenia komfortu użytkowania samochodu. W drugim mamy w pełni surową pracę, pełną szarpnięć i ostrych reakcji. Co więcej, elektryczny silnik w przekładni zapewnia dodatkowe konie mechaniczne podczas intensywnego przyspieszania.

Sercem tego auta jest autorskie V8 z płaskim wałem korbowym. 1193 KM są tutaj generowane dzięki wsparciu dwóch sprężarek. Wszystko to zapewnia przyspieszenie do setki w 2,8 sekundy i prędkość maksymalną przekraczającą 330 km/h.

Cena? 1,65 miliona euro za egzemplarz. Rocznie takich aut powstaje tylko pięć, więc kupując je dołącza się do bardzo ekskluzywnego klubu.