Znamy plany Volkswagena [Nowe Polo, T-Roc, Touareg i Jetta]
Na spotkaniu podsumowującym pierwszy kwartał 2017 roku Volkswagen zdradził, kiedy zaprezentuje oficjalnie swoje nowe auta. Ofensywa na 2017 rok oznacza też, niestety, śmierć dwóch modeli.
Zacznijmy jednak od dobrych informacji. Ofensywa modelowa Volkswagena zaplanowana na 2017 rok, idzie (jak do tej pory) po myśli niemieckiego producenta. Strategia ta jest częścią planu odnowy po kryzysie wywołanym aferą spalinową, która wciąż odbija się Volkswagenowi czkawką. Do tej pory poznaliśmy już potężnego SUV-a Atlas przeznaczonego na rynek północnoamerykański, sportowego Arteona, będącego bezpośrednim następcą Volkswagena CC oraz przedłużonego Tiguana Allspace. Co jeszcze nas czeka w tym roku?
Najszybciej naszym oczom ukaże się nowa odsłona Polo, choć przez krążące po sieci zdjęcia szpiegowskie prezentujące samochód bez jakiegokolwiek kamuflażu, nie będziemy zaskoczeni. Nowe Polo trafi do produkcji już w czerwcu tego roku i będzie stylistyczną mieszanką odświeżonego Golfa z piątą generacją Seata Ibizy. Miejski hatchback Volkswagena powstanie zresztą na tej samej płycie podłogowej MQB A0, na której zbudowano małego "Hiszpana".
Następnym modelem w kolejce, przewidzianym dla Europy, jest crossover T-Roc, który może wnieść powiew stylistycznej świeżości do stonowanej gamy modelowej niemieckiej marki. Nieduży crossover wykorzystujący podzespoły Polo jest obecnie intensywnie testowany na torze Nürburgring, by móc zadebiutować jeszcze w sierpniu tego roku. Będzie on kolejnym po Seacie Arona członkiem rodziny zapoczątkowanej przez Audi Q2.
Kolejną nowością, która zawita do Europy będzie następca wysłużonego Touarega. Nowe wcielenie SUV-a, będzie korzystało z rozwiązań stylistycznych auta koncepcyjnego T-Prime Concept GTE. Dokładniej mówiąc, nowy Touareg będzie jego seryjną wersją. Produkcja ruszy już w listopadzie tego roku.
Oprócz trzech modeli, które opracowano z myślą o Starym Kontynencie, Volkswagen uwzględnił też w swoim planie samochody kierowane na inne światowe rynki. I tak w sierpniu tego roku w Chinach zadebiutuje limuzyna plug-in Phideon PHEV, która stanowi swego rodzaju kontynuację Phaetona. Oprócz tego w listopadzie, razem z Touaregiem, zaprezentowany zostanie Volkswagen Virtus, czyli Polo Sedan stworzone specjalnie na rynek południowoamerykański. Ostatnią nowością, wieńczącą ten rok, jest kolejne wcielenie Volkswagena Jetty, które w grudniu trafi do Stanów Zjednoczonych.
A teraz, na koniec, porcja złych informacji. Volkswagen wyśle na emeryturę dwa najmniej dochodowe modele - to efekt cięcia kosztów po aferze dieselgate. Mowa o zamkniętej wersji Beetle'a i Scirocco, które wykorzystują technikę pamiętającą jeszcze czasy Golfa VI, a nawet Golfa V. Otwarty "chrząszcz" pozostanie w sprzedaży jako jedyny kabriolet dostępny w palecie niemieckiego producenta.