2018 Honda CR-V - Hybryda, turbo i brak diesla
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Honda wreszcie zaprezentowała długo wyczekiwaną, europejską wersją SUV-a CR-V. Przy okazji poznaliśmy też wiele ciekawych informacji na temat tego auta.
Japończycy dość długo wstrzymywali się z prezentacją europejskiej odmiany modelu CR-V (odmiana na rynek Amerykański zadebiutowała niecały rok temu). Stylistyka nie jest wielkim zaskoczeniem - w stosunku do wersji z USA delikatnie zmieniono przednie i tylne światła, głównie pod kątem spełniania norm homologacyjnych. Wnętrze z kolei wyraźnie nawiązuje do aktualnego Civica - mamy tylko nadzieję, że w CR-V zastosowane będą nieco lepsze materiały wykończeniowe.
Ciekawe rzeczy dzieją się natomiast pod maską nowego SUV-a Hondy. Przede wszystkim europejska oferta zostanie “wykastrowana” z diesli - ich miejsce ma zastąpić nowa hybrydowa odmiana. Skąd taki ruch? Konkurencyjna Toyota RAV4 Hybrid podbiła serca klientów, a walka o redukcję emisji spalin w dieslu staje się niezwykle kosztowna, a technologia hybrydowa przynosi znacznie więcej korzyści. Nikogo nie powinien więc dziwić fakt, iż Honda zamierza zdobyć swój kawałek tortu, podgryzając przy tym Toyotę.
Rozwiązanie zaproponowane przez Hondę łączy jednostkę 2.0 i-VTEC, silnik elektryczny i generator elektryczny. Wszystko to współpracuje ze sobą dzięki bezstopniowej przekładni, która ma pozwolić na możliwie najłagodniejsze przekazywanie mocy na asfalt. System Hondy umożliwić ma jazdę w trzech trybach - EV Drive, Hybrid Drive i Engine Drive. Poza tym pod maską CR-V znajdziemy także 182-konny silnik 1.5 i-VTEC Turbo.
Sprzedaż nowej Hondy CR-V ruszy w przyszłym roku.