Uwaga, dobre wieści! Alfa Romeo Giulia i Stelvio nie stracą silnika V6
Emerytura była tuż za rogiem, ale jej widmo odsunęło się w czasie. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (i Stelvio Quadrifoglio) zostaną z nami dłużej, co potwierdził szef marki. Wszystko to za sprawą złagodzenia normy Euro 7.
Mamy dla Was parytet dobrych wiadomości. Jeszcze do niedawna mówiło się, że cudowne V6, które wykorzystuje marka z Mediolanu, czeka rychła emerytura. To już jednak... przeszłość. Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio zostaną z nami na dłużej.
Możemy tutaj podziękować Hiszpanom i ich propozycji dotyczącej złagodzonej normy Euro 7. Szef Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, oficjalnie potwierdził, że benzynowa V6-ka zyska dzięki temu więcej czasu w ofercie marki.
Alfa Romeo Giulia i Stelvio zyskają elektrycznych następców. Nie oznacza to jednak, że obecne generacje muszą zniknąć z rynku w trybie natychmiastowym
Włosi doskonale wiedzą, że te dwa modele otoczono swego rodzaju kultem. To naprawdę udane samochody sportowe, pełne charakteru i oferujące doskonałe właściwości jezdne. Do tego brzmienie doładowanego V6 jest absolutnie nieporównywalne.
Wszystko wskazywało na to, że dni wersji Quadrifoglio są policzone. Choć na rynek trafiła wersja po liftingu, to w ofercie miała pozostać dość krótko. Jean-Philippe Imparato stwierdził, że w obecnej sytuacji nie trzeba tak szybko rezygnować z topowego wariantu.
Co więcej, ten sam silnik pojawił się w Alfie Romeo 33 Stradale. Rozwiercono go do 3 litrów i minimalnie zwiększono moc. Identyczna objętość skokowa względem jednostki Nettuno z Maserati sprawiła, że wiele osób uznało, iż Alfa Romeo wykorzystała ten drugi silnik.
Dłuższy żywot silnika V6 nie oznacza jednak nowych modeli z tym silnikiem
Takich niestety nie ma w planie. Tonale oczywiście nie może wykorzystać V6-ki (jest mocowana wzdłużnie, a nie poprzecznie), a kolejne sportowe auta marki będą już w pełni elektryczne.
Tym samym silnik 2.9 V6 pozostanie rarytasem dla najbardziej wymagających klientów, szukających nieoczywistej alternatywy dla BMW M3 i BMW X3 M. Pod tym kątem włoskie propozycje nie mają sobie równych.
Alfa Romeo Giulia i Stelvio dostaną elektrycznych następców. W drodze są także inne samochody, które powstaną na platformach z rodziny STLA. Najbliższą premierą tej marki jest z kolei mały crossover z segmentu B, który zyska napęd elektryczny i wersję spalinową z silnikiem 1.2 PureTech Turbo.