Alpine A110 także zagrożone cięciami Renault? To bardzo możliwe
Sytuacja finansowa Renault nie jest kolorowa. Cięcia dotkną wielu modeli - w tym najprawdopodobniej Espace'a, Talismana, Scenica czy nawet Megane. Co gorsza zagrożone jest też Alpine A110.
Renault wchodzi w tryb awaryjny i szuka wszelkich możliwych oszczędności. A to oznacza podejmowanie radykalnych i niekiedy bolesnych decyzji. Jak donosi Automotive News Europe, poza wycofaniem niektórych modeli rozważane jest też zamknięcie kilku fabryk. Na celowniku wylądował między innymi zakład we Flins, Choisy-le-Roy czy słynna fabryka w Dieppe. To właśnie tam powstaje Alpine A110.
Alpine A110 - sportowy model może szybko zniknąć z rynku?
Choć chciałoby się tutaj rzucić niczym Rejtan i obronić ten model. Księgowi są jednak nieubłagani i mają wielką władzę, zwłaszcza w czasach kryzysu. Niestety Alpine A110, choć cudowne, nie sprzedaje się rewelacyjnie. Wyniki za zeszły rok nie są złe - to 4376 sprzedanych aut to dobry wynik jak na "nową-starą" markę. Jeśli jednak spojrzymy na konkurentów, w tym Caymana, to Alpine prezentuje się w tym towarzystwie blado.
Wiadomo - niektórzy podkreślą, że dzięki temu jest bardziej unikalne. Jest to prawda, aczkolwiek czy ta unikalność Alpine A110 będzie w stanie utrzymać zakład, który zatrudnia 400 pracowników? Trudno powiedzieć. Oficjalna decyzja nie zapadła, a Renault na tę chwilę wstrzymuje się od komentarzy.
Które zakłady mogą zostać zamknięte?
Według Reutersa zakład we Flins, koło Paryża, jest jednym z pierwszych kandydatów. Wybudowana w 1952 roku fabryka odpowiada aktualnie za produkcję Zoe i Nissana Micry. Clio zostało przeniesione do zakładów w Słowenii (Novo Mesto) i w Turcji (Bursa).
Zniknąć mogą także fabryki w Choisy-le-Roy (zatrudnia 250 osób i produkuje komponenty) oraz w Morbihan (400 osób "na pokładzie"). Wiązałoby się to z wycofaniem modeli takich jak Talisman, Megane, Espace, Scenic czy Koleos - wszystkie nie przynoszą zadowalających dochodów.
Skąd w tym zestawieniu Megane? Jak się okazuje Francuzi rozważają elektryfikację tego modelu, tak aby dopasować się do nowych trendów i konkurencji. Oficjalna decyzja w tej kwestii nie została jednak jeszcze podjęta.
Francja wesprze Renault
Jak donosi Reuters, władze marki osiągnęły porozumienie z rządem Francji, dzięki czemu uzyskają wsparcie w wysokości 5 miliardów euro. Jest to w dużej mierze zasługa faktu, że Renault jest częściowo w posiadaniu państwa.