Audi A3 (2021) zaprezentowane. Znajoma stylistyka, tylko jedno nadwozie
Nowe Audi A3 ujrzało światło dzienne. Kolejne wcielenie tego auta wyróżnia się agresywniejszą stylistyką, ale zaoferuje klientom mniej wersji nadwoziowych.
Rodzina w komplecie. Do Volkswagena Golfa, Seata Leona i Skody Octavii dołączył ich czwarty brat. Nowe Audi A3 korzysta z tych samych podzespołów, ale do tego wszystkiego przykleja metkę "premium". Czy słusznie?
Audi A3 (2021) - agresywniejsze wizualnie
Przede wszystkim Niemcy postawili na ostrzejsze linie swojego kompaktowego modelu. Nowe Audi A3 wyróżnia się mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami i ostrymi liniami. Front oczywiście "szczerzy" się grillem singleframe. Światła zaprojektowano w stylu modelu E-Tron, z dwoma "kłami" w skrajnych częściach. Tylne lampy nawiązują z kolei do tych ze spokrewnionego modelu Q3.
Z gamy znika wersja trzydrzwiowa - tak jak w większości marek. Gamę uzupełni najprawdopodobniej sedan, aczkolwiek na ten model trzeba jeszcze poczekać.
A w środku...
Wnętrze? Tutaj zaszła największa rewolucja. Minimalistyczny kokpit poprzednika odchodzi do lamusa na rzecz agresywnej wizualnie formy. Można odnieść wrażenie, że Audi zapatrzyło się tutaj na swoich kolegów z Włoch. Oczywiście chodzi o Lamborghini - charakterystyczne nawiewy czy heksagonalne kształty wyglądają dziwnie znajomo.
Poza tym jest "cyfrowo". Dotykowy ekran systemu multimedialnego stanowi centrum dowodzenia, podobnie jak cyfrowe zegary (te będą opcją). Pojawił się tutaj także nowy panel klimatyzacji i wyczekiwany przez wiele osób dotykowy panel przy lewarku skrzyni biegów. Obsługuje on głośność, możliwość zmiany utworu/stacji radiowej i możliwość wyłączenia/wyciszenia radia. Wszystko zapewne po to, aby... nie brudzić ekranu.
Audi A3 (2021) - specyfikacja
Początkowo pod maską tego modelu znajdziemy tylko dwa warianty silnikowe - 1.5 TSI i 2.0 TDI. Benzyna zaoferuje 150 KM, zaś diesel 116 i 150 KM. Moc przekazywana będzie na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni lub 7-biegowej DSG.
Docelowo gama jednostek napędowych zostanie poszerzona o kolejne wersje benzynowe i wysokoprężne. Nie zabraknie też napędu quattro, popularnego w tym modelu. Póki co na szczycie gamy stanie wariant S3, ale RS3 także nie zabraknie na liście dostępnych wersji.
Pierwsze auta u dealerów już w maju
Jeszcze w tym miesiącu Audi zacznie przyjmować zamówienia na swoją nowość. Polskie ceny zostaną opublikowane już niebawem.