Volkswagen Tayron jest duży i przestronny. A jakie ma ceny? Sprawdzamy
Volkswagen Tayron debiutuje oficjalnie w polskiej ofercie. Na start dostajemy cztery wersje wyposażenia i dwa silniki do wyboru. Ile kosztuje ten samochód? Sprawdźmy.
- Volkswagen Tayron to następca Tiguana Allspace
- Ten SUV, dostępny także w wersji siedmioosobowej, wypełnia lukę między Tiguanem a Touaregiem
- Ceny startują od 180 290 złotych
Tiguan Allspace jest już przeszłością. Nowy Volkswagen Tayron zajmuje jego miejsce. Marka z Wolfsburga postanowiła nieco odróżnić ten samochód od Tiguana, stawiając na inaczej narysowany pas przedni i na delikatnie zmodyfikowane wnętrze.
Jeśli interesuje Was ten model, to kliknijcie tutaj, aby przeczytać tekst o naszych wrażeniach z prezentacji statycznej tego modelu. W tekście znajdziecie również film prezentujący nowego Tayrona.
Kilka dni po tym debiucie w Warszawie przyszedł czas aby zapoznać się z cennikiem tego modeli. Ile kosztuje i co oferuje? Zobaczcie sami.
Volkswagen Tayron startuje od 180 290 złotych
Do wyboru mamy póki co cztery wersje wyposażenia i trzy silniki. Gamę otwiera wariant Life, w którym jedyną jednostką napędową jest konstrukcja 1.5 eTSI. 150-konny silnik zapewnia sprint do setki w 9,4 sekundy i jest raczej "wystarczającym" źródłem mocy dla tego samochodu.
Standardowe wyposażenie nie prezentuje się źle. W tym modelu dostajemy:
- Relingi dachowe, czarne
- Light Assist - czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
- Active Info Display Basic - Cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym
- Bezprzewodowy App Connect - widok ekranu smartfona na ekranie nawigacji Discover Media
- Wybór profilu jazdy
- Park Assist - system wspomagania parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu
- System Rear Assist - kamera cofania
- Tempomat adaptacyjny ACC
- Wyświetlacz systemu infotainemt 12,9"
- Klimatyzacja "Climatronic", regulowana automatycznie, 3-strefowa z panelem do sterowania z tyłu
Volkswagen specjalnie dla polskiego rynku stworzył wersję Life Plus
Ma ona ma bogatsze wyposażenie, ale zachowuje dobrą cenę. Wyceniono ją na 181 090 złotych, a w standardzie względem wariantu Life posiada następujące elementy wyposażenia.
- Alarm antywłamaniowy z funkcją dozoru wnętrza, ochroną przed odholowaniem oraz immobilizer
- Park Assist Pro - Asystent Parkowania w tym zdalne parkowanie
- Funkcja pamięci dla Park Assist
- System Easy Open/ Easy Close - System bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika
- Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu z funkcją SAFELOCK
- Relingi dachowe, srebrne
- Reflektory LED Plus
- Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów
- Światła na złą pogodę z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- Szyba tylna oraz boczne tylne przyciemniane, szyby boczne dźwiękoszczelne
Ofertę zamykają warianty R-Line i R-Line Plus
W tej pierwszej, do wyżej wymienionej listy, dodajemy kolejne pozycje. Standard robi się już naprawdę ciekawy.
- Przednie fotele z funkcją masażu
- Fotele przednie, podgrzewane
- Fotel kierowcy z regulacja wysokości, odległości i pochylenia oparcia, regulowane wzdłóżnie podparcie ud
- Relingi dachowe, srebrne
- Reflektory LED Plus
- Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów
- Reflektory przeciwmgielne z funkcją stat statycznego doświetlania zakrętów
- Adaptacyjne zawieszenie DCC Pro z możliwością wyboru trybu jazdy
- Fotele przednie z zintegrowanym zagłówkiem, sportowe
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Sportowa kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic
Gdy zdecydujemy się na Volkswagena Tayrona R-Line Plus dodatkowo dostaniemy jeszcze bogatsze wyposażenie - a dopłata jest stosunkowo nieduża
- Dach szklany panoramiczny, elektrycznie otwierany i zamykany
- Obręcze aluminiowe Leeds w rozmiarze 20 cali, szaro- czarne, szlif diamentowy
- Alarm antywłamaniowy z funkcją dozoru wnętrza, ochroną przed odholowaniem oraz immobilizer
- Park Assist Pro - Asystent Parkowania w tym zdalne parkowanie
- System Easy Open/ Easy Close - System bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika
- Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu z funkcją SAFELOCK
- Przednie fotele z funkcją masażu
- Fotele przednie, podgrzewane
- Oświetlenie Ambient Plus 30 kolorów
- Relingi dachowe, srebrne
- Reflektory LED Plus
- Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów
- Adaptacyjne zawieszenie DCC Pro z możliwością wyboru trybu jazdy
- Sportowa kierownica, multifunkcyjna, obszyta skórą, z łopatkami do zmiany biegów
Volkswagen Tayron w wersji R-Line dostępny jest z jednostką 1.5 PHEV, czyli z hybrydą plug-in. Ta oferuje 272 KM i do 100 kilometrów zasięgu na prądzie. To ciekawa propozycja. Po pierwsze - powinna być naprawdę oszczędna w codziennej jeździe. Po drugie - w trasie mamy zapas mocy pod prawą nogą.
Taki Tayron kosztuje wyjściowo 229 690 złotych. Za 236 690 złotych dostaniemy zaś silnik 2.0 TDI o mocy 193 KM, spięty z napędem 4MOTION.
Droższy i lepiej wyposażony Tayron R-Line Plus kosztuje 231 390 złotych za wersję 1.5 PHEV i 238 390 złotych za model 2.0 TDI 193 KM 4MOTION.
Jak nowy Volkswagen Tayron wypada na tle konkurencji?
Skoda Kodiaq wyjściowo jest niewiele tańsza - bazowy model kosztuje 174 850 złotych. Kiedy jednak przejdziemy do konfigurowania topowych wersji, to zauważymy, że różnica mocno się zaciera. Co więcej, Skoda Kodiaq nie jest dostępna z 272-konną hybrydą plug-in.
Hyundai Santa Fe kosztuje wyjściowo 199 900 złotych, czyli jest droższy. Tam jednak w bazowej wersji dostajemy 215-konną hybrydę, czyli mamy więcej mocy i niższe zużycie paliwa w mieście. Wyposażenie bazowej wersji Smart jest tutaj dużo bogatsze, tak więc Santa Fe wychodzi naprawdę korzystnie. Ma jednak znacznie skromniejszą gamę jednostek napędowych i nie dostaniemy tutaj żadnego diesla.