Base models only, wersja dostawczak. Volkswagen ID.Buzz wyjedzie z salonu z czarnymi zderzakami

Rok 1995 dzwoni i prosi o zwrot swojego futurystycznego dostawczaka. Volkswagen ID.Buzz zyskał tanią bazową wersję, w której znajdziemy nielakierowane zderzaki.

  • Volkswagen ID.Buzz zyskuje bazową wersję Freestyle
  • Jest "absolutnie goła" i ma czarne plastikowe zderzaki
  • Dzięki temu udało się obniżyć cenę

Volkswagen ID.Buzz szybko zyskał uznanie za sprawą swojego ciekawego wyglądu. Teraz ten elektryczny bus niemieckiej marki zyskuje też bardzo nietypowy wariant. Nazywa się Freestyle i... wygląda niczym bazowy van z lat dziewięćdziesiątych. Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta: ma stalowe felgi, kołpaki i czarne zderzaki. We wnętrzu straszy szarością, ale w cennikach cieszy niższą kwotą zakupu. A to jest kluczowa dla wielu osób kwestia.

Dostał dopisek Freestyle, ale to wciąż ten sam Volkswagen ID.Buzz - tylko skromniejszy

Różnice w wyposażeniu względem bazowej do tej pory wersji Pure są widoczne gołym okiem. Na przykład przeszczepiono tutaj 18-calowe stalowe koła z dostawczej wersji. Z wariantu użytkowego przeniesiono także czarne plastikowe zderzaki. Tak, są nielakierowane i wyglądają bardzo budżetowo - ale ma to swój urok, na swój sposób rzecz jasna.

Standardowo ID.Buzz Freestyle wyjeżdża w kolorze białym (nazwa Candy White automatycznie kojarzy mi się z pralką), ale opcją są też inne odcienie. W środku zaś mamy w zasadzie podstawowe wystarczające wyposażenie. Jest tutaj chociażby system multimedialny z ekranem o przekątnej 12,9 cala, dwustrefowa klimatyzacja i komplet systemów asystujących kierowcy.

Volkswagen ID.Buzz Freestyle

Co ciekawe bateria ma "tylko" 60 kWh pojemności, co czyni z tego ID.Buzza raczej miejskie auto. Do tego mamy tutaj tylko 170 KM - osiągi są więc raczej "zwyczajne".

Plusem ma być za to cena: w Niemczech ten samochód kosztuje 49 997 euro. Ta kwota nie jest przypadkowa. Zapowiadane nowe ulgi podatkowe dla flot mają zachęcić do wyboru aut na prąd. Prawdopodobnie właśnie po to opracowano taki samochód - może sprawdzić się w roli shuttle busa, lub samochodu do poruszania się po mieście z większą liczbą osób.

Dla bardziej wymagających klientów pozostają inne warianty - od standardowych, aż po wariant GTX, który de facto jest najmocniejszym i najszybszym busem/vanem na rynku europejskim - setkę osiąga w nieco ponad 5 sekund.