BMW i5 Touring 2024, czyli praktyczność pozostaje pod napięciem. To dobra alternatywa dla SUV-a
Zgodnie z zapowiedziami dostajemy BMW i5 Touring, czyli praktyczniejsze wydanie nowej "piątki" typoszeregu G60. Co oferuje ten model? Sprawdzamy to.
Można śmiało powiedzieć, że to kombi bije wiele rekordów dla tej marki. Dlaczego? Otóż BMW i5 Touring 2024 ma 5,06 metra długości (jest o 97 mm dłuższe od poprzednika), 1,90 metra szerokości (+ 32 mm) i 1,52 metra wysokości (+17 mm). Z kolei sam rozstaw osi sięga niemal trzech metrów. Mówimy więc o wymiarach, które kiedyś były bliższe Serii 7!
Tymczasem tutaj dostajemy przede wszystkim praktyczność. BMW wchodzi na fantastyczny grunt, gdyż w zasadzie nie ma tutaj konkurencji. Żadna europejska marka na tę chwilę nie oferuje elektrycznego kombi. Mercedes nie ma takiego samochodu na horyzoncie, a Audi dopiero pracuje nad A6 E-Tron. Z azjatyckich konkurentów też ciężko cokolwiek wymienić, gdyż NIO ET5 Touring rywalizuje z BMW Serii 3.
BMW i5 Touring 2024 wygląda dokładnie tak, jak się tego spodziewaliście
Wydłużona linia dachu ładnie przechodzi w pokrywę bagażnika, w której wpasowano lekko pochyloną szybę. Tylne światła przypominają te z wersji sedan, ale są nieco inne - można nawet powiedzieć, że nieco ładniejsze.
Z dobrych wieści - próg załadunku jest nisko, a bagażnik cieszy pojemnością. BMW i5 Touring oferuje 570 litrów do wykorzystania, zaś po złożeniu oparć tylnej kanapy zyskamy 1700 litrów. Ten wynik w wersji spalinowej może być jeszcze wyższy.
Niestety, jest też mały minus. BMW pożegnało się z otwieraną tylną szybą, która ułatwiała dostęp do przestrzeni ładunkowej. To był świetny patent, z którego zawsze chętnie korzystało wiele osób. Czemu go porzucono? Nie sądzę, że chodziło tutaj o cięcie kosztów, ale nie można wykluczyć takiej opcji.
Cała reszta "zostaje" po staremu - włącznie z wariantami napędowymi
Tym samym gama modelu i5 Touring opiera się na wersji eDrive40 i M60 xDrive. Ta pierwsza oferuje 340 KM i 430 Nm, co przekłada się na sprint do setki w 6,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 193 km/h, a zasięg wynosi 483-560 km według jednostek WLTP.
Model M60 xDrive oddaje w ręce kierowcy 601 KM i 820 Nm. Setka na zegarach pojawia się w 3,9 sekundy, a licznik staje na wartości 230 km/h. Tutaj zasięg wynosi od 430 do 506 km według jednostek WLTP.
W obydwu przypadkach mamy do czynienia z akumulatorem o pojemności 81,2 kWh, a maksymalna moc ładowania to 11/22 kW (AC) i 205 kW (DC).
Poza tym będą też wersje spalinowe
A ich gama nawet nieco się powiększy. Bazowym silnikiem jest tutaj wariant 520d, czyli dwulitrowy diesel, generujący blisko 200 KM. Półkę wyżej pojawi się wersja 530e, hybryda plug-in.
Gamę zamknie zaś 3-litrowa rzędowa szóstka na olej napędowy, czyli 540d xDrive. Te dwie ostatnie wersje będą dostępne w ofercie od lata 2024. Warto dodać, że model 530e i 520d dostępny będzie w wydaniu RWD/xDrive, zaś z gamy Touringa znika silnik 520.