BMW iX wycenione w Polsce. Dwie wersje, od 357 900 zł
Jeden z najbardziej rewolucyjnych i kontrowersyjnych modeli z Monachium, BMW iX, jest już możliwy do zamówienia w Polsce. Dostępne będą dwa warianty SUV-a.
BMW iX jest kontrowersyjne ze względu na swoją estetykę. No bo przecież nie ze względu na bycie kolejnym wielkim SUV-em. Tym razem, całkowicie elektrycznym i zbudowanym od zera pod to źródło napędu. Nowe BMW jest rozmiarowo gdzieś pomiędzy X5, X6, tylko ze znacznie większą ilością przestrzeni w środku. Rozstaw osi przekracza 3000 mm. Konkurencją będą Audi e-Tron, Mercedes EQC, Tesla Model X i Jaguar I-Pace.
BMW iX xDrive40 - 357 900 zł
Pierwszą odmianą iX jest xDrive40 (bez literki na końcu), wyceniony na niecałe 360 000 zł. Kierowca, poza bogatym wyposażeniem, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa i autonomii jazdy, otrzymuje tutaj elektryczną jednostkę o mocy 300 KM. Ma ona baterię o pojemności 70kWh i powinna przejechać do 400 km wg norm WLTP. BMW iX ma teoretyczne zużycie energii na poziomie 21 kWh /100 km. Czyli realnie przejedzie ok 350 km w trybie mieszanym. Niemcy chwalą się też współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0,25, co ma być rekordem w tym segmencie. Ale aż trudno w to uwierzyć, patrząc na ten tępy przód. Przy odpowiednio szybkiej ładowarce w modelu xDrive40, w ciągu 10 minut powinniśmy doładować sobie około 90 km zasięgu. Sam samochód również jest całkiem szybki - 100 km/h osiąga w 6 sekund.
BMW iX xDrive50 - 429 900 zł
Jest też droższa i mocniejsza wersja. "Pięćdziesiątka" potrzebuje na sprint do "setki" mniej niż 5 sekund. To zasługa znacznie mocniejszego silnika. Tutaj prąd dostarcza nam 500 KM. Jest też większa bateria - ma 100 kWh i w teorii powinna wystarczyć na przejechanie do 600 km na jednym ładowaniu. Obsługuje też szybsze ładowarki (do 200 kW). Tutaj w 10 minut powinniśmy "dobić" sobie 120 kilometrów. Poniżej 40 minut ma zająć naładowanie BMW iX od 10 do 80%. O ile znajdziemy taką ładowarkę, co jak wiadomo nie jest specjalnie łatwe.
W BMW iX zadebiutuje nowa generacja systemu multimedialnego iDrive 8 z podwójnym, zakrzywionym ekranem, nową grafiką i... tak naprawdę niczym co by rewolucjonizowało deski rozdzielcze.
Jeśli chodzi o konkurencję dla BMW iX, to jest nieco tańsza, choć np. Audi jest nieco mniejsze. Ale kosztuje od 308 400 zł, za wersję o podobnych parametrach do BMW iX xDrive40. Jaguar z kolei ma 400 KM, co stawia go nieco wyżej niż bazowe BMW, ale cenę ma podobną - od 359 500 zł. A Tesla? Model X Long Range, który konkuruje z xDrive50, wyceniono na minimum 434 990 zł.