BMW iX3 da nam "neue klasse". Spodziewajcie się kolejnej rewolucji w stylistyce

Pierwszy model z rodziny "Neue Klasse" szykuje się do rynkowego debiutu. Przed Wami kolejna generacja BMW iX3 2026, która tym razem nie będzie miała nic wspólnego ze spalinowym modelem.

  • Nowe BMW iX3 2026 będzie pierwszym modelem z rodziny Neue Klasse
  • Ten samochód nie ma nic wspólnego ze spalinowym X3
  • Wraz z nim zadebiutuje nowa stylistyka marki, a także całkowicie odmienna koncepcja projektu wnętrza
  • Platforma Neue Klasse ma przynieść wydajniejsze i tańsze baterie, co przełoży się na większy zasięg i lepsze ceny

Marka z Monachium stawia na bardzo zrównoważony rozwój oferty. Z jednej strony modele elektryczne mają priorytet, a niebawem na rynek trafi cała nowa rodzina samochodów "Neue Klasse". Pierwszym z nich będzie BMW iX3 2026, czyli elektryczny odpowiednik spalinowego X3.

Tu jest ta druga strona strategii monachijskiego producenta. Przez dłuższy czas w gamie marki będą dwie linie samochodów, a każdy model zyska swojego odpowiednika z silnikiem spalinowym lub elektrycznym. Taki ruch pozwoli na lepsze zagospodarowanie rynku i będzie dobrą strategią na dotarcie do klientów.

BMW iX3 2026 ma być przełomem i rewolucją. Co jest w nim takiego wyjątkowego?

Przede wszystkim platforma. Konstrukcja "Neue Klasse" łączy wydajność i niższe ceny. Najważniejsza jest tutaj bateria, która ma być tańsza w produkcji, a jednocześnie zapewni dużo wyższą gęstość energetyczną od dotychczasowych rozwiązań.

Kluczowa jest tutaj także optymalizacja całego układu i postawienie go na pierwszym miejscu. Dzięki temu samochody z rodziny Neue Klasse będą oszczędniejsze, zapewnią większy zasięg i nie rozczarują szybkością ładowania.

BMW iX3 2026

BMW iX3 to pierwszy model z tej rodziny. Jego debiut zaplanowano już na przyszły rok, aczkolwiek nastąpi to raczej w jego połowie. Następnym samochodem w kolejce jest zaś elektryczny odpowiednik Serii 3. Te aut noszą już wewnętrzne oznaczenia, odpowiednia NA5 i NA0.

Elektryczne iX3 wykorzysta stylistykę zapowiedzianą przez studyjny model Neue Klasse X. Zdjęcia szpiegowskie, wykonane przez naszych kolegów z motor.es pokazują, że BMW zachowa tutaj charakterystyczny wygląd z prototypu. Zmiany będą dyskretne i delikatne, co jest ciekawą decyzją.

Warto zwrócić uwagę na nowy pas przedni, który straci wielkie nerki i postawi na styl nawiązujący do "rekinów" sprzed lat. Tył z kolei łączy cechy obecnego modelu iX z koncepcją zaprezentowaną w modelu Neue Klasse sedan. Całość zapowiada się bardzo ciekawie i może być dobrym kierunkiem rozwoju designu BMW.

Ogromne zmiany zajdą też we wnętrzu nowego BMW. Pożegnamy tutaj pokrętło iDrive

Niemiecka marka już od pewnego czasu konsekwentnie usuwa to świetne i praktyczne pokrętło ze swoich samochodów. Póki co tracą je najmniejsze modele.

W tych większych, począwszy właśnie od iX3 2026, dostaniemy całkowicie nową koncepcję kokpitu. Nazywa się ona Panoramic Vision i łączy długi i wąski ekran ciągnący się wzdłuż przedniej szyby z wyświetlaczem na konsoli centralnej. Ten drugi monitor będzie centrum dowodzenia, zaś panoramiczny wyświetlacz przekaże kluczowe dane dotyczące jazdy, w tym prędkość i zasięg.

BMW Vision Neue Klasse iX3 2026

Docelowo kokpit Panoramic Vision pojawi się też w innych modelach. Z naszych informacji wynika, że nawet obecna Seria 5 w ramach liftingu może go otrzymać.

Jakie wersje zaoferuje BMW iX3 2026?

Ofertę otworzy najprawdopodobniej tylnonapędowy model o oznaczeniu 40, zaś półkę wyżej stanie wariant 4x4 - 40 xDrive. Poza tym dostaniemy tutaj też model 50 xDrive i M60 xDrive. Ich moc może wahać się w granicach 300-600 KM, a pojemność baterii w bazowej wersji nie spadnie poniżej 80 kWh.