BMW iX3 kosztuje co najmniej 282 900 zł. Czy ma szanse na sukces? - CENNIK

Klasyczny SUV z nietypowym napędem, dużą baterią i solidnym zasięgiem. BMW iX3 wygląda kusząco na papierze. Jego ceny są jednak wysokie.

BMW iX3 wkracza do walki w segmencie elektrycznych SUV-ów. Tutaj jest jeszcze sporo miejsca na rozpychanie się łokciami, tak więc Niemcy mają pole do popisu. Samochód ten wyróżnia się specyficznym napędem. Ma 286 KM, oferuje do 460 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu i posiada baterię o pojemności 80 kWh (74 kWh netto). Zaskakuje w tym wszystkim napęd - przenoszony jest ona wyłącznie na tylną oś.

Takie BMW iX3 kosztuje co najmniej 282 900 zł

Za takie pieniądze dostajemy wersję Inspiring. Seryjne wyposażenie jest bardzo dobre, gdyż znajdziemy tutaj światła LED, 19-calowe aerodynamiczne alufelgi, adaptacyjne zawieszenie, asystenta parkowani czy panoramiczny dach.

Półkę wyżej stoi wersja Impressive, wyceniona na 305 210 zł. Tutaj dostajemy adaptacyjne światła LED, sportowe fotele, skórzaną tapicerkę, kamery 360 i wyświetlacz head-up display.

BMW iX3

Mówimy więc: "sprawdzam"

I porównujemy ceny z konkurencją. BMW iX3 wypada lepiej od Audi E-Tron, które w bazowej wersji kosztuje 308 400 zł. Tam jednak dostajemy napęd quattro i więcej mocy. Wada? Gorsze wyposażenie seryjne. BMW lepiej prezentuje się też pod kątem zasięgu.

Mercedes EQC także jest droższy i oferuje znacznie mniejszy zasięg. Samochód ten kosztuje 334 900 zł (bardzo dużo), może przejechać do 406 kilometrów na jednym ładowaniu (z trudem) i nie jest zbyt popularnym wyborem. Co ciekawe na horyzoncie jest już kolejna generacja tego auta.

Tesla Model Y nie jest jeszcze dostępna w Polsce, tak więc ciężko jest zestawić BMW iX3 z tym samochodem. Wspomniane auta to w zasadzie jedyni konkurenci marki z Monachium - przynajmniej na tę chwilę. BMW może więc, póki co, spać spokojnie, o ile oczywiście podawane przez producenta dane znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości.