British Automotive Holding traci grupę Jaguar Land Rover
Dokładnie 1 sierpnia 2020 roku British Automotive Holding przestanie być importerem grupy Jaguar Land Rover w Polsce. Akcje firmy poszły ostro w dół.
British Automotive Holding od lat był importerem samochodów z grupy Jaguar Land Rover. To właśnie ta firma stała za budową rozbudowaniem sieci dealerskiej i próbą promowania aut tych marek w Polsce. Brytyjska marka zdecydowała się jednak finalnie zakończyć współpracę z BAH. Dlaczego?
British Automotive Holding nie spełniło wymagań JLR
Oczywiście poszło o liczby. Przyczyną nieprzedłużenia umowy importerskiej są bardzo słabe wyniki sprzedaży notowane British Automotive Holding. Zgodnie z ustaleniami umowa wygaśnie 1 sierpnia 2020 roku.
W tej chwili nie wiadomo jak dalej potoczą się losy sieci dealerskiej grupy Jaguar Land Rover. BAH i JLR nie komentują sprawy. Jedyny oficjalny komunikat polskiego importera brzmi następująco:
Jako przyczynę nieprzedłużenia terminu obowiązywania umowy importerskiej do dnia 31.03.2021 r. JLR wskazał, iż z obecnej realizacji ustalonego budżetu sprzedaży nowych samochodów - 4 370 sztuk przez spółkę zależną od emitenta, tj. spółkę pod firmą British Automotive Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (BAP), będącą generalnym importerem samochodów marki Jaguar, Land Rover, wynika iż nie jest możliwe uzyskanie przez BAP uzgodnionego przez strony poziomu sprzedaży wymaganego do przedłużenia terminu obowiązywania umowy importerskiej, o którym to poziome sprzedaży emitent informował w raporcie bieżącym [...] z dnia 13 czerwca 2019 r.
W wyniku ogłoszenia wieści akcje BAH spadły o 15%, zaś aktualnie strata ustabilizowała się na poziomie 11,5%.
Warto dodać, że od lipca 2019 roku, BAH jest także oficjalnym importerem marki SsangYong na Polskę.