Czym jeździ Ferrari? Oczywiście Iveco - i to bardzo ekologicznym

Czym jeździ się w Ferrari? To proste - Iveco. Oczywiście chodzi o Scuderię Ferrari i o pojazdy, które wożą cały cenny sprzęt włoskiego zespołu.

  • Współpraca Ferrari i Iveco trwa od wielu lat
  • Włosi właśnie zyskali nową flotę aut
  • Piętnaście sztuk modeli S-Way i Daily trafiło do Maranello

Oczywiście pracownicy Ferrari, Ci z wyższego szczebla, mają różne ciekawe samochody służbowe. Jedni jeżdżą Maserati, inni Alfami Romeo, a zarząd oczywiście ma dostęp do "wierzgających koni". Są jednak miejsca, gdzie ta włoska marka potrzebuje wsparcia z nieco większej ligi. Wówczas do akcji wkracza powiązane przez rodzinę Elkannów Iveco.

Scuderia Ferrari potrzebuje solidnego wsparcia w transporcie. Iveco nie zawodzi

Włoski zespół wyścigowy z Maranello wzbogacił swoją flotę o 15 nowych pojazdów. Są to ciągniki Iveco S-WAY i modele Daily. W drodze są także elektryczne modele eDaily, które będą wykorzystywane przy logistyce w fabryce. Współpraca pomiędzy tymi dwoma markami trwa już 20 lat i jest kluczowa z wielu powodów.

Po pierwsze - włoski producent pojazdów użytkowych kładzie nacisk na zrównoważony rozwój i niższą emisję szkodliwych substancji. Nowe auta są dużo bardziej ekologiczne, nowoczesne i dopracowane. Do tego cechują się stosunkowo niskim zużyciem paliwa, co obniża też koszty eksploatacji.

Iveco Ferrari

Po drugie - Iveco ma wyłączność na produkcję samochodów dla Ferrari w unikalnym odcieniu czerwonego koloru. Naczepy są przygotowywane przez zewnętrznego producenta, aczkolwiek zaprojektowano je z myślą o idealnej kompatybilności z włoskim ciągnikiem siodłowym.

Historia tej marki z Turynu ma już blisko 50 lat

Iveco powstało w 1975 roku jako wynik fuzji pięciu firm: Fiat Veicoli Industriali, OM, Lancia, Unic i Magirus-Deutz. Dzięki temu połączeniu marka szybko zyskała międzynarodowy zasięg w branży pojazdów ciężarowych i specjalistycznych. Przez dekady Iveco stale rozwijało swoje produkty, przejmując również marki takie jak Pegaso i Astra.

W 2011 roku Fiat oddzielił segment pojazdów przemysłowych, tworząc CNH Industrial, podległy grupie Exor, należącej do rodziny Agnellich. W 2022 roku Iveco Group stało się samodzielną spółką, notowaną na giełdzie w Mediolanie. Obecnie Iveco dostarcza szeroką gamę pojazdów użytkowych i specjalistycznych, utrzymując pozycję lidera na rynku. Jedną z nowości jest model, który zbudowano wspólnie z Hyundaiem - eMoovy.