Dacia Bigster, czyli duży Duster i następca Lodgy debiutuje jako prototyp

Dacia Bigster jest duża, pojemna i efektowna wizualnie. Niebawem trafi też na rynek - będzie to jedna z nowości tej francuskiej grupy.

Francuzi muszą stanąć na nogi - sytuacja w Renault nie jest kolorowa. Wyzwanie to opiera się na barkach Luci de Meo, byłego szefa SEAT-a. Ostre cięcia i radykalne decyzje całkowicie zmienią wizerunek francuskiego koncernu. Możemy szykować się na dynamiczną elektryfikację, ale i garść ciekawych modeli. Jednym z nich jest Dacia Bigster.

Dacia Bigster, czyli wyczekiwany "duży Duster"

Van Dacii, czyli Lodgy, może i był praktyczny, ale wyglądał fatalnie. A co jak co wygląd się liczy - nawet w budżetowej marce. Francuzi na nowo podchodzą więc do tematu rodzinnego auta, tym razem ubierając go w nadwozie typu SUV. Czy to dobra decyzja? Patrząc na popularność Dustera - wręcz doskonała.

Dacia Bigster (tak, to oficjalna nazwa) jest o 11 cm dłuższa od Dustera i mierzy 4,6 metra długości. Koncepcja stylistyki jest zbliżona do starszego brata, aczkolwiek postawiono tutaj na agresywniejszą i nowocześniejszą linię.

Dacia Bigster Dacia Bigster jest dłuższa o 11 cm od Dustera

Kompaktowy SUV ma być nie tylko dopracowany pod kątem oferowanej przestrzeni, ale także zaoferuje kilka rodzajów napędu, w tym warianty zasilane gazem (CNG/LPG) i zelektryfikowane odmiany. Bazą ma być tutaj platforma CMF-B, stanowiąca fundament przyszłości Dacii. To na niej bazować będą wszystkie modele, a tych nie zabraknie.

Dacia Bigster to jedna z wielu zapowiedzi

Co nowego wprowadzi Dacia? Do oferty dołączy jeszcze jeden przedstawiciel segmentu B, co jest dość ciekawe, gdyż tutaj przestrzeń jest mocno obsadzona modelem Sandero i Loganem. Być może zwiastuje to powrót małego praktycznego kombi, które doceni wiele osób.

Dacia także podda się elektryfikacji, ale i będzie cięła koszty. Nie oznacza to jednak rezygnacji z wielu ciekawych projektów, a wręcz przeciwnie, większą liczbę takowych. Marka ma być mocno unifkiowana z Ładą, która gra kluczową rolę w Rosji. Szeroko pojęty "badge engineering" może więc grać tam kluczową rolę. Rosjanie są mocno przywiązani do swojej marki i chętnie wybierają nowe modele z Togliatti.

Premiery nowych modeli Dacii są rozłożone w czasie. Najbliższa zaplanowana jest na przyszły rok, a najbardziej odległa będzie miała miejsce za 4 lata. W tym czasie poznamy łącznie 4 nowe samochody tej marki.