Dacia Duster traci napęd 4x4 i najmocniejszy silnik benzynowy, cena idzie w górę
Dacia Duster zgubiła dwie rzeczy, które były w niej bardzo cenione - świetny napęd na cztery koła i najmocniejszy, 150-konny silnik benzynowy.
Interesuje Was Dacia Duster 4x4? Cóż, biegnijcie do salonu i bierzcie samochód dostępny od ręki. Marka ta opublikowała nowy cennik na rok modelowy 2021, w którym nie znajdziemy już cenionego wariantu na cztery koła. Dlaczego? Wszystkiemu winne są normy emisji CO2.
Dacia Duster zgubiła 4x4 i silnik TCe 150, ale dostała nową bazową jednostkę
Jest to konstrukcja TCe 90, która - jak nazwa wskazuje - oferuje 90 KM. Jej debiut nie ucieszy jednak wielu osób, gdyż pomimo mniejszej mocy niż w starszym silniku znacząco podskoczyła cena samochodu. Bazowa wersja Access kosztuje teraz 47 100 zł, czyli o 5 000 zł więcej (wcześniej było to 42 100 zł przy silniku TCe 100).
Dacia Duster
Pozostałe warianty także są znacznie droższe. Za wariant Comfort zapłacimy minimum 60 100 zł, zaś za wersję SL Celebration 64 400 zł.Topową odmianą staje się wariant 1.3 TCe 130 KM, który w wersji Prestige kosztuje co najmniej 73 300 zł.
Dacia Duster 4x4 powróci. Kiedyś.
Trudno powiedzieć kiedy ceniony "czterołap" będzie znowu w ofercie. Duster najprawdopodobniej zyska silniki TCe z miękką hybrydą, co powinno umożliwić ponowne wprowadzenie napędu 4x4 do oferty. Od pewnego czasu mówi się też o pełnoprawnej hybrydzie.
Chodzi o silnik z rodziny E-TECH oferowany już w Clio, czyli 140-konną kombinację jednostki elektrycznej i spalinowej. Wybór klasycznej hybrydy (a nie PHEV) ma umożliwić obniżenie ceny i zwiększenie atrakcyjności oferty.