LPG, 150 KM i napęd na cztery koła za 119 900 złotych. Dacia ma idealny samochód dla wielu osób

Dacia Duster i Bigster zyskały wersję hybrid-G 150 4x4. Pod tą nazwą kryje się najlepszy wariant w ofercie tych modeli.

  • Dacia Duster i Bigster zyskały wersję ze skrzynią automatyczną, mocnym silnikiem, LPG, miękką hybrydą i napędem na cztery koła
  • Nie ma tutaj klasycznego wału - tylną oś napędza osobny silnik elektryczny
  • Według marki taki układ zapewnia świetną wydajność i sprawność w terenie

Fabrycznie nowy samochód, z instalacją gazową, dobrym automatem, miękką hybrydą i... napędem na cztery koła? Takich rzeczy próżno szukać w ofercie wielu marek. Tutaj przed szereg wychodzi Dacia, która wprowadza wariant hybrid-G 150 4x4. Pod tą nazwą kryje się nowy układ napędowy, który może być odpowiedzią na oczekiwania wielu osób. Oferuje dobrą dynamikę, układ AWD i możliwość jazdy na LPG. To oznacza zaś świetny kompromis pomiędzy osiągami a kosztami eksploatacji.

Dacia hybrid-G 150 4x4 w Dusterze i Bigsterze. Co znajdziemy pod maską?

Kryje się tam silnik 1.2 TCe. To nowa konstrukcja, trzycylindrowa, opracowana od podstaw do nowych aut w grupie Renault. Oferuje ona 140 KM. W wersji hybrid-G 4x4 współpracuje z nią dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi, który oferuje 31 KM i 87 Nm. Łączna moc to 153 KM i 230 Nm, w zupełności wystarczająca dla wielu osób.

Co więcej, na koła trafia ona dzięki nowej, 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Z kolei silnik elektryczny ma osobną przekładnię z dwoma przełożeniami, co przekłada się na większy moment obrotowy przy niskich prędkościach. Ma to być szczególnie ważne podczas jazdy w offroadzie, np. w błocie lub na śniegu.

Dacia hybrid-G 150 4x4 Duster Bigster

Akumulator w układzie hybrydowym, pracującym pod napięciem 48V, ma 0,84 kWh pojemności. Według Dacii, Duster i Bigster są w stanie pokonać do 60% codziennego miejskiego dystansu na samym prądzie. To dość ambitne założenie, więc raczej warto traktować je jako ciekawostkę.

Instalacja LPG jest fabryczna i korzysta z 50-litrowego zbiornika

Jest tutaj także standardowy 50-litrowy zbiornik paliwa. Teoretycznie więc zasięg łączny to ponad 1300 kilometrów. Co ciekawe średnie zużycie paliwa ma mieścić się w granicy 5,5-6 litrów. Ważna jest też stosunkowo niska emisja CO2, wynosząca 132 gramy na kilometr.

Ile kosztuje Dacia Duster i Bigster hybrid-G 150 4x4?

W obydwu modelach ten wariant debiutuje w wersji Expression. Dacia Duster z tą jednostką wymaga wydania 119 900 złotych, zaś Bigster 128 900 złotych. W tej cenie dostajemy już całkiem niezłe wyposażenie, które nie powinno rozczarowywać. W razie potrzeby w zanadrzu są dwie lepsze wersje - Journey i Extreme.

Źródło: Dacia