Fiat Pandina to "stara nowość" włoskiej marki. Czas oddać pierwszeństwo młodzieży
To już nie jest Panda. Przed Wami Fiat Pandina - nowy stary znajomy, który nie wybiera się jeszcze na emeryturę. Zobaczcie jak zmienił się ten popularny włoski samochód.
- Fiat Pandina jest w praktyce specjalną wersją Pandy, bazującą na modelu Cross
- Na pokładzie debiutuje wiele nowości, w tym więcej systemów bezpieczeństwa i cyfrowe wskaźniki
- Spalinowa Panda i Pandina pozostanie na rynku do 2027, w lipcu dołączy do niej nowy elektryk o tej samej nazwie
- Produkcja tych modeli odbywa się w fabryce w Pomigliano d'Arco we Włoszech i w Serbii
Panda nie wybiera się na emeryturę. Wręcz przeciwnie - Włosi tworzą całą rodzinę nowych modeli. Kluczowym modelem będzie tutaj Fiat Pandina, czyli specjalna wersja starej znanej nam spalinowej Pandy. Za punkt wyjścia przyjęto model Cross, który uzupełniono całkowicie nowym wyposażeniem.
Przede wszystkim spalinowa Panda dostała komplet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, wymaganych przez regulacje prawne. Mamy więc brzęczyk "ISA", funkcję automatycznego hamowania awaryjnego i kontrolę pasa ruchu. Do tego Pandina zyskała nowe multimedia (bazujące na nawigacji Garmin) i cyfrowe wskaźniki. Te ostatnie przeszczepiono z elektrycznej 500-ki, aczkolwiek dodano unikalną szatę graficzną. Nie brakuje więc "kwadratury koła", chociażby na cyfrowym obrotomierzu.
Fiat Pandina korzysta z silnika 1.0 Hybrid o mocy 70 KM. Jest to więc klasyczna miękka hybryda, która zapewnia dobry kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa.
Włosi mają bardzo ambitne plany wobec tego modelu
Pandina i klasyczna spalinowa Panda zostaną z nami do 2027 roku. Oliver Francois, szef marketingu koncernu Stellantis, odpowiedzialny także za Fiata, podkreślił, że produkcja w Pomigliano d'Arco nie zwalnia tempa. Wręcz przeciwnie - zwiększy się o 20%, gdyż Panda zapełni lukę po spalinowym Ypsilonie i znikającej niebawem benzynowej 500-ce.
Panda i Pandina będą kluczowymi modelami we Włoszech. To właśnie tutaj sprzedaż takich samochodów jest rekordowa. W czołówce od lat jest właśnie Panda, a towarzyszył jej Ypsilon i wspomniana 500-ka.
W lipcu z kolei do tej rodziny dołączy nowy Fiat Panda, w pełni elektryczny. Tutaj możemy liczyć na stylistykę w stylu retro, nawiązującą do pierwszej generacji. Nowa elektryczna Panda wyjedzie na drogi w 2025 roku i będzie produkowana w fabryce w Serbii.