Ford Focus Sedan ma się dobrze. Właśnie trafił do polskich salonów

Czwarty Ford Focus Sedan trafia do polskich salonów (od 78 900 zł). To ciekawe, bo nie mogę sobię przypomnieć, poza "jedynką" jak taki samochód wygląda.

No jakoś się ta wersja nadwoziowa nie przyjęła do końca. Po głębszym zastanowieniu, "trójkę" może kiedyś widziałem. Ford Focus Sedan czwartej generacji jest za to całkiem przyjemny z wyglądu. Ma niecałe 4,7 metra długości i całkiem dobre proporcje, z przetłoczeniem na tylnym błotniku, które dodaje mu nieco "ciekawości" w bryle.

Bagażnik Focusa Sedan ma 539 litrów pojemności, jest to więc ciekawa opcja na rodzinny wóz, jak ktoś nie lubi kombi. Albo SUV-ów. Albo vanów.

Ford Focus Sedan trafi na polski rynek z jednym z trzech silników benzynowych. Możemy wybrać silnik trzycylindrowy, lub trzycylindrowy. Pierwszy ma litr, i może mieć 100 KM lub 125 KM, drugi to 1.5 o mocy 150 KM. Pewnie niedługo ustąpi miejsca odmianie 1.0 mHEV o mocy 155 KM. Silniki 1.0 wyposażone są standardowo w sześciobiegowy "manual". Mocniejszy silnik dostępny jest tylko z "automatem" o 8 przełożeniach.

Ford Focus Sedan - wersje

Z punktu widzenia klienta dobrą informacją jest to, że Ford Focus Sedan kosztuje tyle samo co hatchback. Gorszą, że można wybrać tylko jedną z dwóch wersji wyposażenia. Gołą - Trend, za 78 900 zł i nieco mniej gołą Connected (od 89 000 zł).

Ford Focus Sedan

W tej pierwszej otrzymamy, podobnie jak w pięciodrzwiowym Focusie, m.in. manualną klimatyzację, stalowe alufelgi (16"), ogranicznik prędkości, radio z bluetooth, asystenta pasa ruchu oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Odmiana Trend występuje jednak wyłącznie z najsłabszym silnikiem.

Focus Connected, droższy o ponad 10 000 zł, będzie wyposażony standardowo w mocniejszy silnik. Dodatkowo ma system SYNC3 z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto oraz nawigacją, podłokietnik, system doświetlania zakrętów oraz lepsze "sportowe" fotele. A, no i aluminiowe felgi. Jeśli lista opcji będzie taka jak w innych wersjach, będzie można dokupić np. pakiet Winter z ogrzewaną szybą i siedzeniami, czy chociażby światła LED.

Jeśli to już koniec oferty, to wyraźnie widać, że Ford celuje w klienta flotowego/taksówki. Choć cena nie należy do bardzo niskich.

Ford Focus Sedan - cennik

Ford Focus Sedan Trend Connected
1.0 EB 100 KM 6MT 78 900 zł -
1.0 EB 125 KM 6MT - 89 000 zł
1.5 EB 150 KM 8AT - 104 000 zł

Na razie brak informacji o wersji Titanium, w której pojawia się seryjna automatyczna klimatyzacja, czy tempomat. Jak jednak widzicie na zdjęciach, chiński Focus Sedan jest dostępny jako Titanium, czy ST Line.