Zmodernizowany Hyundai i30 N od 126 900 zł w Polsce
Do polskiej oferty "cywilnych" odmian kompaktowego Hyundaia, dołącza sportowy i30 N. Koreański hothatch dostępny będzie od 126 900 zł. Za odmianę 250-konną.
Klienci, którzy zdecydują się na Hyundaia i30 N, będą mieli do wyboru dwie wersje - N i N Performance. Różnić się będą mocą i ilością wyposażenia. Również tego "sportowego", podobnie jak w odmianie przed liftingiem. Samochód będzie dostępny w dwóch odmianach nadwozia - hatchback i fastback.
Hyundai i30 N nie jest dużo droższy
Ceny sportowej wersji kształtują się na niewiele wyższym poziomie niż przed modernizacją. Bazowy i30 N dostępny jest od 126 900 zł w odmianie hatchback. Dysponuje sześciobiegową skrzynią manualną oraz silnikiem 2.0 Turbo o mocy 250 KM. To tak jak dotychczas.
Więcej zmian nastąpiło w linii N Performance. Moc wzrosła z 275 do 280 KM, a moment obrotowy wynosi teraz 392 Nm (o 39 Nm więcej). Rozpędzający się do setki w 5,9 sekundy hatchback wyceniony został na 151 900 zł. To w wersji ze skrzynią manualną. W opcji jest również ośmiobiegowa "dwusprzęgłówka" opracowana specjalnie dla tego modelu. Wybranie jej podnosi cenę o 6000 zł (czyli samochód kosztuje 157 900 zł).
Ci, którzy potrzebują więcej miejsca w środku, muszą szykować się na większe koszty. Dopłata do modelu Fastback, niezależnie od wersji silnikowej, wynosi 2 600 zł.
Hyundai i30 N Performance utrzymał swoje wyposażenie, z elektronicznie sterowaną "szperą", dodatkową belką usztywniającą, i kutymi felgami. Jest też oczywiście procedura startu, czy funkcja międzygazu. Te dwa ostatnie elementy to również standard w modelu i30 N.
Nowością dla modelu są pakiety Sport i Luxury. Wyceniono je na odpowiednio 6 500 i 6 700 zł. Znajdziemy w nich dostęp bezkluczykowy, przednie czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz czujnik deszczu i oświetlenie "powitalne". Różnice? Luxury to elektrycznie sterowane fotele z pamięcią (dla kierowcy), a Sport to nowe fotele N Light. Mają zintegrowany zagłówek i są o 2,2 kg lżejsze niż standardowe. Wykończono je skórą i alcantarą z przeszyciami w kolorze Performance Blue. Mają też podświetlane logo "N" na zagłówku. Za to ostatnie, chyba bym podziękował.
Hyundai i30 N w standardzie dostępny będzie z oponami Michelin Pilot Super Sport, a seria N Performance kleić się będzie do asfaltu dzięki "gumom" Pirelli P-Zero.