IZERA to nowa polska marka od Electromobility Poland. Oto wszystko, co chcielibyście o niej wiedzieć
IZERA - tak nazywać się będą polskie samochody elektryczne, za którymi stoi Electromobility Poland. Skąd taka nazwa, gdzie będą produkowane i czego się po nich spodziewać?
Hasło IZERA będzie bez wątpienia najczęściej wyszukiwanym w najbliższych dniach. Taką nazwę wybrano dla nowej polskiej marki, która ma oferować auta elektryczne. Inspiracją stały się tutaj Góry Izerskie oraz rzeka Izera. Małym chochlikiem jest to, że płynie ona przez miasto Skody, czyli Mlada Boleslav.
Czego więc spodziewać się po tej marce i co zaoferuje IZERA, czyli marka, za którą stoi Electromobility Poland? Oto odpowiedzi na wszystkie Wasze pytania.
IZERA - kto zaprojektował te samochody?
Za stylistyką SUV-a i hatchbacka marki (o roboczych nazwach Z100 i T100) stoi studio Torino Design oraz Tadeusz Jelec. Przy projektowaniu zadbano o zachowanie możliwie największej przestrzeni i elegancką linię. To bez wątpienia udało się osiągnąć. IZERA może i nie ma w sobie nic unikalnego, ale prezentuje się dobrze i może wpaść w oko. W stylistyce nadwozia wprowadzono kilka elementów, które mają wyróżniać markę. Mowa o charakterystycznych lampach z przodu i z tyłu oraz specyficznej linii szyb.
Wnętrze także robi dobre wrażenie, choć jest to oczywiście jedynie wstępny projekt, który może ulec wielu zmianom w finalnej formie. Postawiono na podwieszaną konsolę centralnąm, prostą konsolę środkową i kombinację fizycznych przycisków z dotykowymi ekranami. Wszystko po to, aby auto sprawiało dobre wrażenie także na tych, którzy cenią sobie bardziej klasyczne i "analogowe" rozwiązania. Przedstawiciele Electromobility Poland podkreślają także, że ważny będzie dobór materiałów, w tym mieszanki tkanin i plastików. Dzięki temu samochód ma być bardziej przyjazny kierowcy i rodzinom.
IZERA - przestrzeń we wnętrzu
To kolejna rzecz, która ma tutaj zaskakiwać. EMP podkreśla, że był to jeden z kluczowych elementów przy rozwijaniu auta. "Deskorolkowa" platforma umożliwia stworzenie idealnie płaskiej podłogi i wygospodarowanie dużego bagażnika. W hatchbacku martwi nas jedynie wysoki próg załadunku, który widoczny jest na zdjęciach i na filmie z prezentacji. Liczymy, że ten feler zostanie dopracowany w finalnej wersji - o ile takiej się doczekamy.
IZERA - płyta podłogowa, bateria, zasięg
To póki co największa zagadka w tej układance. Electromobility Poland nie opracowuje od podstaw swojej własnej konstrukcji. Wiadomo, że prowadzone są rozmowy z dwoma firmami, które mogą dostarczyć takie rozwiązanie. Integratorem technicznym jest niemiecka firma EDAG Engineering, która nadzoruje projekt.
Przedstawiciele EMP podkreślają jednak, że IZERA będzie oferowana w dwóch wersjach pojemności baterii, a topowy wariant zaoferuje do 400 km zasięgu.
IZERA - fabryka powstanie na Śląsku
Dlaczego akurat tutaj? Śląsk to świetne logistycznie miejsce - przynajmniej według Electromobility Poland. Poza tym działa tutaj wiele firm, które będą poddostawcami IZERY. Tym samym cały cykl logistyczny będzie znacznie prostszy, a transport aut łatwiejszy.
IZERA - gdzie kupić i ile będzie kosztować?
Na temat sieci dealerskiej EMP jeszcze głośno się nie wypowiada, ale podkreślana już jest koncepcja ratalnego zakupu pojazdów. Ma to uprościć proces nabycia polskiego samochodu elektrycznego. Firma planuje także eksport aut do innych państw Unii Europejskiej.