Jeep Renegade i Compass dostaną nowy hybrydowy silnik 1.5
Jeep Renegade i Compass trafią do Europy z rozszerzoną ofertą silnikową. Do gamy dołącza jednostka e-Hybrid, która jest... miękką hybrydą.
Zapowiedzi są szumne. Wraz z liftingiem Jeep Renegade (a przy okazji i Compass) dostaną nowy silnik. Całkiem nowy i hybrydowy. To układ miękkiej hybrydy, ale ma dawać bardzo duży zapas mocy i momentu obrotowego oraz zmniejszyć zużycie paliwa o 15%. Samochody otrzymają dopisek e-Hybrid (w odróżnieniu od plug-ina 4xe), a na start będzie można zamówić specjalną wersję Upland.
Będzie miała dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem i wykończeniami oraz błękitnawy lakier Matter Azur. Kratki grilla będą miały krawędzie wykończone matowym brązem, a zarówno Compass, jak i Renegade, będą dostępne z 17- i 18-calowymi felgami.
Jeep Renegade 1.5 będzie podstawą dla hybrydy
No właśnie, 1.5. Jeepy otrzymają całkowicie nową, czterocylindrową jednostkę z doładowaniem. Ma ona sama w sobie moc 130 KM i 240 Nm. Spięto ją z nową, siedmiobiegową przekładnią automatyczną. Jest to skrzynia dwusprzęgłowa. Oprócz tego, Jeepy korzystają z 48-woltowego silnika elektrycznego, który daje nieco ponad 20 KM (15 kW) mocy i 55 Nm momentu obrotowego. I to mocy systemowej. Producent chwali się, że to odpowiedni 135 Nm "na wejściu" do skrzyni biegów. Warto jednak wspomnieć, że nowy silnik nie będzie dostępny z napędem 4x4.
Nowe hybrydy mają zapewniać znaczne obniżenie zużycia paliwa. Ponoć mają one działać bardziej jak klasyczny układ hybrydowy i są w stanie napędzać samochód nawet wtedy, kiedy silnik spalinowy nie pracuje. Zużycie paliwa w Renegade jest niższe od 1.0 Turbo 120 KM (z ręczną skrzynią) o 0,7 l/100 km. W Compassie różnica jest większa - średnio nowa hybryda ma zużywać między 5,6, a 6,0 l/100 km, czyli o litr mniej niż 1.3 Turbo o mocy 130 KM.
Oba samochody są już dostępne w sprzedaży w Europie. Do salonów trafią na początku marca.
Są już też polskie ceny. Jeep Renegade e-Hybrid zaczyna się od 118 200 zł (wersja Longitude), a kończy się na 146 500 zł. Tyle kosztuje wersja S. Limitowana Upland jest wyceniona na 139 800 zł.
Jeep Compass e-Hybrid kosztuje między 140 000 zł, a 176 200 zł. Uplanda wyceniono na 167 700 zł. W przeciwieństwie do oferty europejskiej, w Polsce hybrydowy silnik dostępny jest w pełnej gamie modelowej.