Jozef Kaban wyleciał z Volkswagena. Nieoficjalnie: Nie chciał projektować crossoverów

Jak donoszą media, Josef Kaban, główny stylista VW, dość nieoczekiwanie stracił posadę. CEO VW był ponoć niezadowolony z jego projektów.

Ciekawa informacja dotarła do nas poprzez portal Automotive News Europe. Jozef Kaban, związany z koncernem Volkswagena od 1999 roku, a od 2020 roku szef designu VW, dość nagle został zastąpiony na stanowisku. Na jego miejsce przyjdzie Andreas Mindt, do tej pory szef stylistów Bentleya. Zacznie pracę od 1 lutego, więc zmiana jest bardziej niż nagła.

Nieoficjalnie: Jozef Kaban nie pasował do wizji CEO VW

Według informacji niemieckich mediów, za nagłym odejściem (czy też zwolnieniem) Kabana stoi CEO VW, Thomas Shaefer. Głównodowodzącemu Volkswagena nie do końca po drodze było z projektami słowackiego stylisty.

I to bardzo złe wieści. Kośćmi niezgody między innymi miały być projekty ID Life oraz Trinity. Retrofuturyzm tego pierwszego, pokazanego na targach IAA Mobility 2021, nie spodobał się w kontekście samochodu seryjnego. VW ID Life w wersji drogowej miał zostać mocno złagodzony. Jeśli zaś chodzi o sedana Trinity, który miałby być finalnie flagowym EV marki, to... miałby przestać być sedanem.

Samochód, który mógłby stać się elektrycznym pomostem między Passatem, a nieobecnym Phaetonem, dla Shaefera był nie do zaakceptowania w tej formie. Jozef Kaban miał go przerobić na... oczywiście crossovera. Ponoć klienci tego oczekują. A Kaban woli (i słusznie) sedany od crossoverów.

Jozef Kaban Ej no, zrobić z tego crossovera?

Tyle dobrego, że Słowakowi udało się "przepchnąć" przynajmniej ID.Buzza. Można narzekać na jego cenę, ale wygląda świetnie i zyskał olbrzymią popularność w środowisku fanów Volkswagena.

Volkswagen odmówił skomentowania tych informacji.

Można być jednak pewnym, że Jozef Kaban będzie pozostawiony w strukturach koncernu. Chyba, że znów odejdzie, tak jak poprzednio, do BMW i Rolls Royce'a.

Andreas Mindt, wolfsburczyk z pochodzenia, też jest uznanym stylistą marki. Sześć lat był szefem designu nadwozi w Audi, od dwóch lat zarządza projektami Bentleya, ale z brytyjską marką miał do czynienia znacznie wcześniej. Był odpowiedzialny za szkice modelu Hunaudières. To całkiem niezła rekomendacja.

Pytanie tylko, czy łagodzenie oryginalnych projektów i robienie ze wszystkiego crossoverów będzie w zgodzie z jego wizjami artystycznymi.

źródło: Automotive News Europe