Mała KIA EV2 zadebiutuje za miesiąc. Ma być postrachem miejskich elektryków
Koreańczycy szykują odpowiedź na nowe miejskie elektryki. KIA EV2 2026 zadebiutuje 9 stycznia i ma być jednym z najważniejszych modeli marki. Ma jednak bardzo trudne zadanie.
- KIA EV2 zadebiutuje 9 stycznia, podczas targów w Brukseli
- Koreańska marka wiąże ogromne nadzieje z nowym małym elektrykiem
- Wyzwaniem będzie cena: ta może być wyższa, niż w przypadku konkurencji
Jeszcze nie tak dawno temu KIA miała de facto trzy samochody elektryczne: e-Niro, e-Soula i EV6. Teraz ich liczba jest znacznie wyższa. Ofertę otwiera EV3, dalej mamy EV4 i EV5, a gamę zamyka EV6 i EV9. Ta rodzina niebawem poszerzy się o nowego, najmniejszego członka. KIA EV2 2026 zadebiutuje już za miesiąc, podczas targów w Brukseli.
Dla producenta z Korei będzie to bardzo ważny produkt. Powód? Segment małych elektryków rośnie w siłę i staje się coraz ważniejszy w Europie. Wiele osób szuka przystępnych cenowo samochodów na prąd. Czy EV2 idealnie wpasuje się w oczekiwania rynku?
KIA EV2 2026: mała z zewnątrz, ale wielka w środku
Koreański producent jeszcze nie chwali się danymi technicznymi, ale cześć kart już odkrył. Produkcyjna wersja modelu EV2 zachowa wygląd prototypu. Będzie to więc bardzo "pudełkowate" auto, mające około 4 metrów długości. Realnie więc będzie przedstawicielem segmentu B i idealnie wpasuje się poniżej większego EV3.
KIA chwali się tutaj przede wszystkim przestrzenią. Według producenta w kabinie będzie bardzo dużo miejsca, a wyposażenie nie rozczaruje. Tajemnicą pozostaje natomiast kwestia napędu. Moc na pewno trafi na przednie koła, a platforma może być ewolucją konstrukcji E-GMP. Mały samochód ma jednak inne wymagania. Moc może więc spaść do poziomi 150-170 KM, a bateria powinna oferować od 40 do 60 kWh pojemności. Ta górna wartość jest jednak raczej nieosiągalna.
Największym wyzwaniem pozostaje cena. Według wstępnych doniesień, EV2 może startować od około 30 000 euro, czyli 127 000 złotych. To atrakcyjna kwota, ale nie od dzisiaj wiadomo, że konkurencja skutecznie i konsekwentnie obniża próg wejścia. Czy Koreańczykom uda się więc stworzyć samochód, który będzie przyjazny dla portfela? To pokaże czas.
Pewne jest to, że KIA EV2 2026 będzie rywalem Renault 5 i 4 E-TECH, Forda Pumy Gen-E, Volkswagena ID.2 i Cupry Raval. Konkurencja jest mocna, a walka o klienta będzie zacięta.


