Koncern PSA będzie korzystać wyłącznie z dwóch płyt podłogowych

Dwie płyty dla wszystkich aut? Taki scenariusz wprowadza koncern PSA - w ramach nowej strategii ograniczono liczbę platform.

EMP2 i CMF - te dwie nazwy od dawna przewijają się w publikacjach o autach koncernu PSA. Są to dwie aktualnie stosowane płyty podłogowe. EMP2 oferowana jest od 2013 roku i bazuje na niej większość nowych modeli koncernu (m.in. Peugeot 3008/5008, DS 7 Crossback, Opel Grandland X), zaś CMF została zaprezentowana w tym roku wraz z premierą modelu DS 3 Crossback.

Koncern PSA w ramach strategii "Push to Pass" korzystać będzie wyłącznie z tych dwóch konstrukcji - wszelkie inne rozwiązania, w tym te z Opla, będą powoli wycofywane. W efekcie koszty produkcji mają być dużo niższe, głównie dzięki unifikacji części. Proces badawczy i rozwojowy dla nowych modeli również zostanie skrócony. Rozwiązanie to pozwoli także na łatwiejsze składanie modeli kilku marek koncernu w jednym zakładzie.

Płyty EMP2 i CMF są modułowe, dzięki czemu pozwalają na łatwe dostosowanie do konkretnego modelu. Pozwalają one także na montaż silników elektrycznych oraz baterii dla wersji zasilanych prądem lub hybryd plug-in.