Land Rover Defender Works V8 Trophy II - 25 sztuk "starego Defendera" od LR Classic
Land Rover Defender Works V8 Trophy II - za tą długaśną nazwą kryje się "restomod" od Land Rover Classic. I to naprawdę fajny!
Wiele firm wprowadziło ostatnio działy zajmujące się odbudową i przebudową klasycznych modeli. I bardzo dobrze, bo dzięki temu pojawiają się na rynku nietypowe projekty. Np. Bentley odtwarza swoje model z lat 20-ych. A Land Rover robi nowe wcielenia kultowego Defendera. Takie jak Defender Works V8 Trophy II - druga "generacja" reedycji słynnej terenówki.
Samochód będzie ściśle limitowany, do 25 sztuk, ale właściciele będą za to mogli się potaplać w błocie, podobnie jak my ostatnio. Land Rover szykuje dla nich specjalne zawody Land Rover Trophy.
Defender Works V8 Trophy II korzysta ze starej budy, V8-ki i nowoczesnej skrzyni biegów
Każdy z nowych Defenderów bazuje na wersji, która produkowana była w latach 2012 - 2015. Dostępne będą wszystkie trzy wersje nadwoziowe. Dziesięć długich 110-ek, dziesięć krótkich oraz pięć długich pickupów z podwójną kabiną. Każdy samochód zostanie rozebrany do zera, odświeżony, odnowiony gdzie trzeba i zbudowany ręcznie od nowa, przy wykorzystaniu usprawnień.
Wszystkie jednak będą wyglądać tak samo. Lakier Fuji White, połączony z czarnym dachem (Narvik Black), czarnymi nadkolami maską oraz 18-calowymi felgami. Do tego kamuflaż składający się z konturów 23 państw, gdzie Land Rover organizował swoje off-roadowe przygody. Defender Works V8 Trophy II będzie też wyposażony w terenowe akcesoria, jak bagażniki dachowe, chlapacze czy osłony, a całości dopełnią oznaczenia o historycznym wzorze.
W środku pojawi się sporo luksusu. Co prawda fotele to kubełki od Recaro, ale całe wnętrze wykończone skórą Windsor w biało-czarnym kolorze. Jest też nowy system multimedialny oraz wpasowany w deskę zegarek marki Elliot Brown.
Pod maską znajduje się "czysta radość" - pięciolitrowe V8 z palety Jaguara. Ma 405 KM i 515 Nm. Do tego połączono go ze świetną skrzynią automatyczną - ośmiobiegową przekładnią ZF. Poza tym Land Rover Classic poprawił zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy, tak aby samochód prowadził się lepiej. Ale nie ujawniono szczegółów.
Defender Works V8 Trophy II nie jest tani. Pomijając trudność "załapania się" na te 25 planowanych sztuk, trzeba wyłożyć minimum 225 000 Funtów. Owszem, za krótkiego Defendera (ten najtańszy) trzeba zapłacić ponad 1 milion złotych.