Lotus Envya celuje w Porsche Taycan. Brytyjska marka szykuje kolejny model
Brytyjska marka rozwija skrzydła - choć część modeli z wyspami wiele wspólnego już nie ma. Lotus Eletre przetarł szlak, a teraz podąża nim model Envya. To będzie konkurent Porsche Taycan. Co o nim wiemy?
Blisko trzy lata temu Lotus trafił w ręce koncernu Geely. Mamy wrażenie, że możemy o nim pisać cały czas - nie dość, że odpowiada on za Volvo, to jeszcze teraz będzie obecny przy tworzeniu Izery. Chińczycy w przypadku Lotusa postawili na dość specyficzną koncepcję. Otóż stworzono "pożegnalny" samochód spalinowy, zaś przyszłość marki powiązano z elektryfikacją.
Evija będzie hipersamochodem na prąd, którego produkcja ruszy dopiero za jakiś czas. Póki co to Eletre, czyli duży SUV, toruje drogę kolejnym autom. Niebawem dołączy do niego Lotus Envya, czyli luksusowy sedan. Auta wyjechały już na drogi i są testowane.
Lotus Envya celuje w Taycana. To dobra koncepcja
Oczywiście Porsche rządzi się swoimi własnymi prawami, aczkolwiek jedno jest pewne - na rynku nie brakuje miejsca na elektryczne czterodrzwiowe auta sportowe. Brytyjska marka chce mieć tutaj specjalne miejsce ze swoimi nietypowymi samochodami.
Envya konstrukcyjnie będzie bardzo mocno spokrewniona z SUV-em Eletre. Auta te dzielić będą jedną platformę (znaną też z Volvo EX90 i Polestara 3), akumulatory i silniki.
A to oznacza, że prąd magazynowany będzie w akumulatorze o pojemności 112 kWh. Energia zasili z kolei silniki elektryczne oferujące od 612 do aż 918 KM w wersji R. Zasięg słabszych wariantów może przekraczać 600 kilometrów, zaś mocniejszych - 500.
Lotus Envya zaskoczy stylistyką
W sieci, na chińskim portalu Weibo, pojawiły się zdjęcia zamaskowanego (choć dość delikatnie) egzemplarza. Widać, że będzie on rozwijał stylistykę znaną z modelu Eletre, choć zyska też kilka unikalnych detali.
Co ciekawe wnętrze jest niemal nieosłonięte. Zwróćcie uwagę na to, że kokpit także powieli pomysły z Eletre, co akurat nie będzie złym pomysłem. Spójność w gamie jest bardzo ważna.
Nasi koledzy z portalu motor.es przygotowali wizję nowego Lotusa. Bez wątpienia będzie to polaryzujące auto, którego stylistyka nie każdemu przypadnie do gustu.
SUV i sedan z Chin, sportowe modele z Wielkiej Brytanii. Tak działa teraz Lotus
Geely wprowadziło też wiele zmian w sposobie produkcji aut tej marki. SUV Eletre i prezentowany sedan dotrą do klientów z chińskiej fabryki marki. Z kolei w Hethel produkowane będą samochody stricte sportowe, takie jak Emira i Evija.