Maserati Nettuno, czyli nowe V6 marki. Oferuje do 630 KM dzięki technologii z F1
Ma trzy litry pojemności, sześć cylindrów w układzie V i generuje 629 KM dzięki sprężarkom i technologii z Formuły 1. Oto Maserati Nettuno, nowy silnik z Modeny.
To już koniec romansu Ferrari i Maserati. Rozwód pomiędzy Maranello i Modeną był pewny już od dawna, a teraz staje się rzeczywistością. Marka z trójzębem w logo jest jednak gotowa na samodzielną produkcję silników. Ostatnimi czasy intensywnie pracowali nad jednostką, która dzisiaj ujrzała światło dzienne. Oto Maserati Nettuno, silnik, który zadebiutuje w w modelu MC20.
Maserati Nettuno - 3 litry, V6, do 630 KM
Co jak co, ale Włosi wiedzą jak zrobić dobry silnik. Nowa jednostka V6 to efekt wielu lat doświadczenia w motorsporcie i podglądania F1. Maserati postawiło na trzy litry objętości skokowej, sześć cylindrów w układzie V i oczywiście doładowanie. Z motorsportu zapożyczono takie elementy jak komorowy układ spalania (z F1), czy sucha miska olejowa. Na każdy cylinder przypadają też po dwie świece zapłonowe. Łączna moc? 630 KM i 730 Nm w topowej specyfikacji.
Pomimo obecności turbosprężarki, Nettuno ma kręcić się do 8000 obrotów. To wartość, która powinna ucieszyć wielu fanów włoskiej motoryzacji. Maserati obiecuje też odpowiednio rasową ścieżkę dźwiękową płynącą z wydechu.
Pierwszym autem, które wykorzysta ten silnik, będzie Maserati MC20. Zadebiutuje ono już 9 września, czyli lada moment. To ważny dla marki model, bowiem wprowadzi "trójząb" w nową erę, stanowiąc jednocześnie kluczowy produkt.
"Maserati Nettuno" będzie oferowane też w innych autach
Docelowo silnik ten trafi także do Maserati Ghibli, Quattroporte i Levante. Zyska go również mniejszy SUV marki, który jest aktualnie opracowywany. Włosi podkreślają, że silnik ten będzie produkowany w wielu wersjach, które różnić się będą oferowaną mocą. Nettuno "przyjmie" także układ hybrydowy, co ma być sposobem na wszelkie normy emisji spalin.