Mazda się "spłaszcza", aby lepiej wyglądać na ekranach smartfonów. To nic nowego

Wiecie, że Mazda zyska nowe logo? Musicie jednak wytężyć wzrok, gdyż zmiany nie są widoczne gołym okiem. No, prawie...

Jak być może zauważyliście, coraz większa liczba firm upraszcza swoje logotypy. Z reguły znikają z nich różne kolorowe efekty 3D, tworzące "głębię" obrazka. Ich miejsce zajmują proste płaskie formy w modnym obecnie stylu. Nie oznacza to wielkiej rewolucji w logotypach. Volkswagen na przykład delikatnie rozdzielił V i W. Audi po prostu pozbawiło trójwymiarowego efektu swoje pierścienie. Porsche też dyskretnie przemodelowało herb. Teraz do tej listy dołączy Mazda, która już jutro ma zaprezentować "nowy" logotyp.

Spokojnie, Mazda nie robi rewolucji, nie wróci też "kropelka" tej marki. Tu także chodzi o "spłaszczenie" logotypu

Już w 2024 roku w japońskim urzędzie patentowym zarejestrowano dwuwymiarowy logotyp marki. Co się w nim zmieniło? Otóż absolutnie nic.

Teraz ma on pojawić się w oficjalnej komunikacji marki, ale i tutaj robi się ciekawie. Wszystko wskazuje na to, że mówimy, dosłownie, wyłącznie o komunikacji. Japończycy podkreślili, że dwuwymiarowe logo, płaskie i minimalistyczne w formie, jest potrzebne w erze smartfonów. Graficy twierdzą, że na małych ekranach wygląda lepiej - a to właśnie tam głównie przeglądamy sieć.

Tym samym "nowe" logo może być obecne na stronie internetowej i w różnych internetowych działaniach marki. W samochodach zaś powinniśmy dalej mieć trójwymiarowy klasyczny logotyp. I tak już jakiś czas temu uzupełniono go napisem MAZDA, który pojawia się na wybranych detalach. Teraz szczególnie wyeksponowano go na nowej elektrycznej Maździe 6e.

Mazda logo 2025

Możecie więc spać spokojnie

Logotyp Mazdy jest bardzo charakterystyczny i pasuje do samochodów tej marki. Duża zmiana byłaby strzałem w stopę. Co prawda niektórzy chętnie zobaczyliby powrót do symbolu z lat 1991-1997, a może nawet do klasycznego M z lat 1959-1975, ale to raczej nie będzie możliwe do zrealizowania.

Swoją drogą, jedno trzeba przyznać: Mazda bardzo dba o ładną typografię i spójność wizualną. Nawet jej "chiński" model, czyli 6e, zyskał unikalny styl, który nawiązuje do autorskich produktów marki. To się chwali, gdyż wiele firm całkowicie pomija tę kwestię, mając piękną historię logotypów i fontów.