Mercedes eSprinter wjeżdża na rynek. W ofercie dwie baterie

Elektryczne auta użytkowe coraz wyraźniej rozpychają się na rynku. Mercedes eSprinter to propozycja do logistyki "ostatniej mili", choć zasięg miło zaskakuje.

Na rynek wjeżdża Mercedes eSprinter, czyli duży elektryczny samochód użytkowy tej marki. W przypadku takich pojazdów instalacja baterii jest bardzo problematyczna z dwóch powodów. Ograniczają one nie tylko przestrzeń, ale też ładowność. Jak wiadomo jest to kluczowy element, dlatego też Niemcy podeszli do tematu w specyficzny sposób.

Mercedes eSprinter

Mercedes eSprinter dostępny jest z dwoma bateriami

Mniejsza ma pojemność 41 kWh, zaś większa - 55 kWh. Bazowe rozwiązanie zapewnia 115 kilometrów zasięgu przy 1045 kg ładowności, zaś większa 168 kilometrów zasięgu i 891 kilogramów ładowności. 

W obydwu przypadkach mamy za to ten sam napęd. Jest to 114-konny silnik, generujący 295 Nm momentu obrotowego. Moc trafia tutaj na przednie koła - innej opcji nie przewidziano. Co ciekawe Mercedes oferuje trzy warianty prędkości maksymalnej: 80 km/h, 100 km/h i 120 km/h.

Serwis szyty na miarę

Auta elektryczne mają jedną zaletę - przeglądy są tutaj tańsze i rzadziej przeprowadzane. Mercedes przygotował specjalny program, który zapewni indywidualnie dobierany interwał serwisowy, uzależniony od sposobu użytkowania. Ma to nie tylko obniżyć koszty obsługi, ale przede wszystkim pozytywnie wpłynie na... środowisko.

Mercedes eSprinter - cena

Mercedes nie pochwalił się jeszcze polską ceną tego modelu. Spodziewać się jednak można, że będzie ona przekraczała 200 000 zł. Niestety auta elektryczne w tym segmencie wciąż są bardzo drogie, a ograniczony zasięg wielu osobom może doskwierać w codziennej eksploatacji.