Mercedes Unimog wciąż ma się doskonale. Nowa wersja nie boi się trudnych zadań
Od 75 lat wjeżdża tam, gdzie żaden inny pojazd nie dotrze. Mercedes Unimog niezmiennie przechodzi mniejsze lub większe zmiany, a na rynek wjeżdża właśnie najnowsze wydanie tej maszyny. Spokojnie, tutaj w grę wchodzi tylko potężny diesel.
Mercedes Unimog egzystuje na rynku od 1948 roku, choć dopiero od 1951 nosi "gwiazdę" na grillu. Marka ze Stuttgartu odkupiła ten projekt od firmy Boehringer i rozwijała go przez lata, tworząc najbardziej niezawodny i wydajny pojazd do zadań specjalnych.
Mało kto wie jak ważnym produktem jest Unimog. Korzystają z niego służby na całym świecie - od straży pożarnej aż po obsługę komunikacji miejskiej. Ten Mercedes może być także praktyczną doką do przewozu wielkich przedmiotów, maszyną do cięcia drzew i kamperem.
Na rynek wjeżdża właśnie nowa wersja, która zyskała szereg drobnych poprawek. Kluczowa jest tutaj wersja strażacka, przygotowana do zadań specjalnych.
Mercedes Unimog to maszyna dla najbardziej wymagających klientów
Nad tym pojazdem pracuje wydzielona komórka marki, która ma swój własny zakład w Wörth am Rhein w Niemczech. To właśnie tam na wielkich i potężnych ramach osadza się najróżniejsze nadwozia.
Warto wiedzieć, że Unimog występuje w wielu wariantach. Bazowy, U 219, przystosowano do nieco mniej wymagających zadań. U 530 to pośredni wariant, łączący cechy swoich "skrajnych" braci. Z kolei ten największy, U 5023, posiada osie portalowe i nie boi się nawet najtrudniejszych warunków.
Sercem Mercedesa Unimoga są dwa silniki. Słabszy, OM 934, ma 5,1-litra. Jego większy brat, OM 936, oferuje już 7,7-litra pojemności, 354 KM i 1350 Nm momentu obrotowego. Do tego dodajmy pancerny napęd na obie osie, blokady mechanizmów różnicowych i szereg innych rozwiązań, dzięki którym można wjechać dosłownie wszędzie.
Nowe Unimogi debiutują na targach, o których pewnie nie słyszeliście
O ile oczywiście nie jesteście strażakami, lub nie pracujecie w zawodzie związanym z tą służbą. Mercedes pokaże najnowsze warianty tego auta podczas targów FIREmobil w Niemczech. Obok Unimoga pojawi się też model Atego 1630 4x4, używany przez strażaków w Niemczech.
Cen Unimogów nie sprawdzicie w regularnym katalogu. Każde auto powstaje "na miarę" i jest dopasowane do potrzeb i oczekiwań klienta. Tym samym naprawdę ciężko jest spotkać dwa niemal identyczne Mercedesy Unimogi - często różnią je chociażby małe detale.