MINI Aceman 2024 przechodzi już intensywne testy. To będzie nowość w gamie marki

Już niebawem gama brytyjsko-niemieckiej marki poszerzy się o całkowicie nowy model. MINI Aceman 2024 będzie elektrycznym 5-drzwiowym crossoverem. Pierwsze zamaskowane egzemplarze wyjechały już na drogi. Zobaczcie jak wygląda ten samochód.

Przez gamę MINI przewinęło się wiele ciekawych i niebanalnych aut. W ofercie był między innymi fenomenalny Paceman, czy unikalne MINI Coupe i Roadster. Teraz oferta poszerzy się o coś z nieco innej bajki. MINI Aceman 2024 będzie drugim elektrycznym crossoverem w portfolio tej firmy.

Dlaczego drugim? Otóż pamiętajcie o tym, że lada chwila nowy Countryman trafi na rynek w elektrycznym wydaniu. Do tego jego wymiary wyraźnie zwiększyły się i dogoniły BMW X1, które jest tutaj konstrukcyjną "bazą".

MINI Aceman 2024 na swój sposób zastąpi pięciodrzwiową wersję hatchbacka. To jednak samochód o odmiennym charakterze

Schodząca generacja MINI jako elektryk oferowana była z jednym trzydrzwiowym nadwoziem. Na koniec produkcji wypuszczono 1000 egzemplarzy wersji cabrio, aczkolwiek jest to mały rarytas.

Tym razem Niemcy zmienili podejście do tego samochodu. Aceman jest większym i praktyczniejszym wydaniem małego hatcha. Poza dodatkową parą drzwi postawiono tutaj na lekko "podniesione" nadwozie, nawiązujące do charakterystyki crossoverów.

MINI Aceman 2024

Dzięki temu klienci mają szerszy wybór. Obok trzydrzwiowego wariantu na prąd pojawi się właśnie nowy Aceman, a nad nim w ofercie stanie Countryman.

Warto też zawuażyć jedną rzecz - Aceman ma być jedynym autem w gamie MINI, które nie zyska spalinowej wersji. Mówimy więc o w pełni elektrycznym samochodzie, dostępnym z jednym napędem.

Najprawdopodobniej Aceman wykorzysta napęd z wersji Hatch

Bazą jest platforma Spotlight EV, którą BMW opracowało wraz z chińską grupą Brilliance. To stały partner tej marki, odpowiedzialny między innymi za produkcję modelu iX3. Elektryczne MINI też dotrze do nas z Państwa Środka, a dokładniej z Szanghaju.

Sercem będzie tutaj silnik elektryczny oferujący od 181 do 215 KM. Bazowy akumulator ma pojemność 40 kWh, zaś większy 54 kWh. Trudno powiedzieć, czy MINI Aceman zyska obie wersje. Być może do sprzedaży trafi tylko w mocniejszym wydaniu o większym zasięgu.

Stylistyka tego auta, choć ukryta jeszcze pod maskowaniem, jest wiernym odwzorowaniem koncepcji z prototypu. Postawiono tutaj na "kwadraturę koła", czyli kanciaste detale, które w MINI są z reguły okrągłe.

Prototyp mierzył 4,05 metra długości i dokładnie tyle samo może mieć produkcja wersja. Dzięki temu różnica względem Countrymana sięgnie blisko 50 centymetrów, co wyraźnie rozdzieli pozycjonowanie tych aut.

MINI Aceman 2024

We wnętrzu czeka nas "absolutny minimalizm". Za kierownicą nie znajdziemy żadnego wyświetlacza, a centrum dowodzenia stanowi tutaj centralny ekran. Na pokładzie znajdzie się też "sztuczna inteligencja" w postaci "psiego asystenta" Spike'a.

Oficjalna premiera Acemana powinna mieć miejsce jeszcze w tym roku.

Zdjęcia: Motor.es