Nadchodzi mały Hyundai IONIQ 3. Jest prawie gotowy, ale najpierw dostaniemy koncept
Koreańska marka stawia na rozmiar "mini". Hyundai IONIQ 3 (lub 4, nazwa nie jest pewna) niebawem dołączy do oferty marki. Kompaktowy model będzie kluczowym graczem w Europie. Co o nim wiemy?
Podczas targów w Monachium Hyundai zaprezentuje nowy samochód studyjny. Jest to o tyle ciekawe, że produkcyjna wersja jeździ już pod odrobiną kamuflażu i jest niemal gotowa do premiery. Koreańczycy chcą jednak podsycić atmosferę - zwłaszcza w perspektywie coraz większej konkurencji na rynku. Hyundai IONIQ 3 ma wyróżniać się z tłumu wyglądem oraz możliwościami. Czego więc możecie się spodziewać?
Hyundai IONIQ 3 będzie kompaktowym elektrykiem o zaskakującej stylistyce
Pierwsze grafiki, które zapowiadają prototyp szykowany na targi w Monachium, ujawniają dość odważną sylwetkę nadwozia. Taki design potwierdzają też zdjęcia zamaskowanych egzemplarzy, które wyjechały na europejskie drogi. Wszystko wskazuje na to, że mały IONIQ będzie liftbackiem lub hatchbackiem o bardzo charakterystycznej linii nadwozia. Tylna część tego samochodu zyska łagodnie opadającą szybę, a pokrywę bagażnika wieńczyć będzie spoiler typu "ducktail".
Nowy IONIQ (wciąż nie wiadomo, czy będzie oznaczony jako 3, czy jako 4) skorzysta z platformy E-GMP w przednionapędowym wydaniu. Jest to uproszczona wersja tej konstrukcji, która korzysta z architektury 400V. Oznacza to nieco wolniejsze ładowanie (do 140-150 kW w szczycie), ale za to przekłada się na niższe ceny samochodów.
Wzorem Kii, które korzystają już z tej platformy (EV3 i EV4), znajdziemy tutaj dwa akumulatory - o pojemności przekraczającej 53 i 81 kWh. Moc silnika elektrycznego sięgnie 204 KM, aczkolwiek w drodze może być też wersja N, znacznie mocniejsza i z napędem na cztery koła.
Możemy spodziewać się także minimalistycznego kokpitu o typowej dla IONIQ-ów linii. Tutaj raczej wielkiej rewolucji nie zobaczymy - Koreańczycy trzymają się sprawdzonych koncepcji.
Hyundai i KIA inaczej rozwijają gamę modelową
KIA zaczęła od modelu EV6, po czym zdecydowała się na dużego SUV-a EV9. Dopiero teraz na rynek wjeżdża model EV4 (kompaktowy hatchback i sedan), a EV3 z powodzeniem sprzedaje się w wielu krajach. W drodze jest też miejskie EV2.
Z kolei Hyundai zaczął od unikalnego IONIQ-a 5, po czym pokazał nietypowego sedana IONIQ-a 6. Dopiero kilka miesięcy temu poznaliśmy największego IONIQ-a 9. Jest to więc doskonały moment na to, aby "zejść z rozmiarem" do nieco bardziej przystępnych gabarytów.


