Kumulacja w lotto może nie wystarczyć. Najdroższe samochody sprzedane w Monterey
Najdroższe samochody przechodzące z rąk do rąk to jedna z atrakcji Monterey Car Week. Oto pięciu tegorocznych rekordzistów, i to oficjalnych.
Monterey Car Week wyrosło w ostatnich latach na prawdopodobnie najbardziej prestiżową motoryzacyjnych na świecie. Kalifornijska okolica staje się sceną, gdzie jednocześnie mamy Pebble Beach Concours d'Elegance, The Quail, gdzie premierę mają najdroższe samochody wielu producentów, w tym limitowane i specjalne wersje, a także kilka bardzo prestiżowych aukcji. W tym roku wszystkie wydarzenia obfitowały w rekordy. Wśród premier zobaczyliśmy nowego Aston Martina, Bentleya, Bugatti, Koenigsegga, Lamborghini, McLarena i wielu innych. Na aukcjach z kolei sprzedało się wiele ciekawych samochodów.
Rzućmy okiem na najdroższe samochody, jakie sprzedały się w Kalifornii. Przy czym musimy założyć, że ta lista nie jest aktualna. Sprzedał się bowiem McLaren F1 - ten po liftingu, o którym pisaliśmy. Na pewno znalazłby się w poniższym Top5, ale cena sprzedaży nie została ujawniona.
80 mln zł? Na najdroższe samochody nie wystarczy
Tyle jest w najbliższej kumulacji Eurojackpot. Przygarnęlibyśmy chętnie. Choć nie powiem, że wystarczyłoby to na długo, przynajmniej jeśli chodzi o zakupy w Monterey.
Miejsce 5. Ferrari 500 TRC Spider z 1957 roku
Kwota: 7 815 000 USD
Jeden z 19 wyprodukowanych egzemplarzy wyścigowego Ferrari, ma za sobą całkiem udaną karierę. Wziął udział w 30 wyścigach, meldując się na podium w 18 z nich. Brał też udział w Le Mans w 1957 roku, ale tam akurat tutaj nie dojechał do celu. Samochód napędzany jest dwulitrową, rzędową "czwórką" o mocy 180 KM, przy 680 kg masy własnej.
Miejsce 4. Hispano-Suiza H6C "Tulipwood" Torpedo z 1924 roku
Kwota: 9 245 000 USD
Hispano-Suiza H6C Transformable Torpedo to jeden z najbardziej pożądanych modeli przedwojennej marki. "Tulipwood", jak sama nazwa wskazuje, ma nadwozie całkowicie z drewna - i to z lekkiego mahoniu. Prawdziwe arcydzieło rzemiosła, wykonane na zamówienie kierowcy Andre Dubonneta. Brał udział w Targa Florio i Coppa Floria i jest prawdopodobnie najsłynniejszym egzemplarzem marki. To dodatkowo powoduje, że cena samochodu osiągnęła tak wysoką wartość.
Miejsce 3. Mercedes-Benz 540K Sindelfingen Roadster z 1937 roku
Kwota: 9 905 000 USD
Pod hasłem "najdroższe samochody świata" zawsze jest szansa, że znajdziecie Mercedesa 540K. Ten, z nadwoziem specjalnym, jest jednym z trzech modeli z długim tyłem oraz zabudowanym kołem zapasowym, które przetrwały. Ten konkretny egzemplarz, zanim trafił na aukcję, od wielu lat spoczywał ukryty w różnych kolekcjach. W swojej niemal stuletniej historii miał pięciu właścicieli, w tym Mohammada Zaher Szaha - króla Afganistanu w latach 1933 - 1973.
Miejsce 2. Bugatti Type 57SC Atalante Coupe z 1937 roku
Kwota: 10 345 000 USD
Jeden z najpiękniejszych i najbardziej ikonicznych samochodów na świecie, pojawił się w końcu na sprzedaż. Bugatti Type 57SC Atalante powstało w 17 egzemplarzach. Cztery z nich należą do Bugatti. Ta sztuka, która została sprzedana za ok. 50 mln złotych plus prowizje i podatki, uchodzi za jedną z najlepiej zachowanych i w pełni oryginalnych.
Ciekawostka: kolejny egzemplarz Atalante trafi na aukcję RM Sotheby's w St. Moritz na początku września.
Miejsce 1. Ferrari 410 Sport Spider z 1955 roku
Kwota: 22 005 000 USD
Rywalizacja musiała być zacięta, skoro ktoś ją wygrał, przebijając "22 bańki" o zaledwie 5 000 USD. Ferrari 410 Sport Spider, które trafiło na aukcję, to jeden z dwóch modeli w takiej specyfikacji. Obejmuje ona nadwozie Spider, połączone z 4,9-litrowym V12 Lamprediego, w wersji z dwiema świecami zapłonowymi na cylinder. Tym egzemplarzem ścigali się m.in. Phill Hill, Caroll Shelby oraz Juan Manuel Fangio.
Źródło: RM Sotheby's; Gooding & Company