Nissan Juke Rally Tribute niestety nie powstał nawet w jednym egzemplarzu
Lubimy dziwne przeróbki, takie jak Nissan Juke Rally Tribute, który powstał w hołdzie dla rajdowego Datsuna 240Z. Szkoda, że ta jest tylko wirtualna.
Dla uczczenia pięćdziesiątej rocznicy zwycięstwa, które Nissan 240Z odniósł w Rajdzie Safari, Japończycy przygotowali "trybut". Nie wiem, czemu nie przebudowali na rajdówkę Nissana 370Z, jako bezpośredniego następcy, ale Nissan Juke Rally Tribute jest równie ciekawy.
Nissan Juke Rally Tribute nie istnieje
Podobnie jak zwycięzca z 1971 roku, samochód jest czerwony, z czarną maską. Zgadza się też oklejenie, z numerem startowym "11" na drzwiach. Nissan Juke Rally Tribute ma też dwa dodatkowe reflektory na masce - w nowej odsłonie są to światła LED. Te pojawiły się też nad przednią szybą na relingach. Nie byłaby to prawdziwa terenówka, gdyby nie większe koła z terenowymi oponami. Oczywiście są stylizowane na te, których użyto w oryginalne. Zmieniono też zderzaki z przodu i z tyłu żeby poprawić zdolności terenowe, a z tyłu zniknęła szyba. Wygląda na to, że nie ma też tylnej kanapy, bo przez dziurę po szybie wyglądają dwa pełnowymiarowe koła zapasowe. To odstępstwo od oryginału, który miał normalny tył modelu 240Z.
Tyle, że Nissan Juke Rally Tribute nie istnieje. To oficjalna, ale tylko wizja grafików Nissana, którzy z okazji święta postanowili sobie pofantazjować. Dorzucili nawet informację, że samochód byłby hybrydą. Może to i dobrze, bo dostępny w aktualnym Nissanie Juke trzycylindrowy silnik 1.0 o mocy 117 KM średnio nadaje się do rajdów. Jednostka elektryczna w teorii, na krótkich odcinkach, mogłaby dawać odpowiedniego "kopa" i poprawiać osiągi.
Pięćdziesiąt lat temu Edgar Herrmann z pilotem Hansem Schüllerem wygrali Rajd Safari, jadąc Datsunem 240Z. Samochód miał podniesione zawieszenie, terenowe opony, dodatkowe oświetlenie na masce oraz "szperacz" przy słupku A. W rajdzie brały udział jeszcze dwa Datsuny. Zajęły drugie i siódme miejsce. Siódmy był Rauno Aaltonen. Piąte miejsce w Kenii zajął wtedy Sobiesław Zasada na Porsche 911. Datsuny rozdzieliły też Peugeot 504 (trzecie miejsce) i dwa Escorty Twin Cam (miejsca 4 i 6).
Oryginalny, zwycięski samochód został w 2013 roku odrestaurowany i trafił do Muzeum Nissana w japońskiej miejscowości Zama.