Nissan Qashqai e-Power dołącza do polskiej oferty. Ceny? Sięgają 200 tys. zł

Kompaktowy przebój Nissana właśnie wzbogacił się o nową wersję. Qashqai e-Power to obiecywana od dawna wersja hybrydowa. Cena? Od 173 700 zł.

Nissan Qashqai e-Power to kompaktowy SUV w odmianie hybrydowej, ale według producenta, zupełnie innej. Silnik spalinowy to doładowane 1.5 o mocy 156 KM. Nie napędza on jednak kół. Jednostka benzynowa służy wyłącznie jako generator, a moc na przednie koła trafia wyłącznie ze 190-konnego silnika elektrycznego. Można więc powiedzieć, że to taki "elektryk" zasilany benzyną.

Dzięki temu samochód ma korzystać z wszystkich zalet silnika elektrycznego (cicha praca, błyskawiczna reakcja na gaz), jednocześnie nie wymagając zasilania z kabla. Ten układ ma pozwalać na bardzo dobre osiągi przy jednoczesnym zużyciu paliwa na poziomie 5,3 l/100 km.

Teraz Qashqai e-Power trafia do polskiej oferty.

Nissan Qashqai e-Power dostępny jest od 173 700 zł w odmianie N-Connecta

W przeciwieństwie do modelu spalinowego, hybrydowy Qashqai nie jest dostępny w bazowych odmianach Visia i Acenta, zaczynając od środkowej linii N-Connecta. Biorąc pod uwagę, że jest to samochód z (naturalnie) skrzynią automatyczną, kosztuje o 14 900 zł więcej niż analogiczne 1.3 XTronic o mocy 158 KM.

Oprócz tego, hybrydowego SUV-a możemy zamówić w dwóch odmianach - Tekna oraz Tekna+. 

Kosztują one odpowiednio 190 450 zł oraz 198 250 zł. Z lakierem przekracza więc "dwie stówki". Tyle, że Qashqai e-Power w odmianie Tekna+ wyposażony jest kompletnie. Nawet bazowa (dla tej wersji) N-Connecta ma całkiem sporo "na pokładzie". Znajdziemy tam światła LED, automatyczną klimatyzację, system kamer 360 stopni, 18-calowe felgi i cyfrowe zegary. Przeskakując na Teknę, dostaniemy okno dachowe, wyświetlacz typu HUD, większe koła oraz system automatycznego parkowania. To ostatnie to wyposażenie wyłącznie dla Qashqaia e-Power.

Qashqai e-Power

W najwyższej odmianie otrzymamy "dwudziestki", skórzaną tapicerkę i rozbudowany system audio Bose. Oczywiście jest też układ asystentów ProPilot. A każdy hybrydowy Qashqai oferowany jest z systemem e-Pedal znanym np. z Leafa. Przy pomocy układu rekuperacji jest on w stanie wyhamować SUV-a do prędkości 10 km/h bez używania pedału hamulca. W mieście całkiem przydatne i na pewno pozwoli na oszczędzenie jeszcze trochę paliwa.

Na nową wersję już można składać zamówienia. Trzeba jednak liczyć się z tym, że mówimy o przedsprzedaży, a pierwsze auta trafią do klientów jesienią.