Nissan Sentra powraca z nową, przystępną cenowo twarzą. To kluczowy model

Nissan Sentra to jeden z fundamentów amerykańskiej oferty tej marki. Nowy model wygląda doskonale i stawia na sprawdzone rozwiązania.

Przez lata był to jeden z ulubionych samochodów w USA, tuż obok cenionej Altimy. Nissan Sentra 2026 debiutuje jako kompaktowy sedan i pełni teraz rolę najtańszego modelu w gamie producenta po wycofaniu Versy. Co zmieniło się w nowym wcieleniu tego auta?

Nissan Sentra wygląda zaskakująco dobrze. Trudno znaleźć tutaj większe wady

To nie jest mały samochód. Nowy "japoński" sedan ma 4655 mm długości, 1816 mm szerokości i 1456 mm wysokości, a także 2705 mm rozstawu osi. Tym samym de facto jest przedstawicielem segmentu D, choć przez lata traktowano go jak kompaktowego sedana.

Stylistyka mocno się tutaj zmieniła i nawiązuje do zaktualizowanego designu marki. Pas przedni wyróżniają smukłe reflektory z charakterystycznymi ledami, a także inaczej narysowany grill. Z tyłu postawiono zaś na listwę, która ciągnie się przez całą szerokość samochodu.

Bardzo dobrze prezentuje się także kokpit. Tutaj mamy wiele elementów nawiązujących do designu wprowadzonego przez Nissana Ariyę. Ten styl ewoluuje i debiutuje w kolejnych modelach. Jest prosty, przejrzysty i bardzo czytelny.

W każdej wersji znajdziemy ekran multimediów o przekątnej 12,3 cala z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Każda wersja wyposażenia ma 7-calowy ekran kierowcy, a odmiany SV, SR i SL korzystają dodatkowo z 12,3-calowych cyfrowych zegarów oraz bezprzewodowej łączności ze smartfonami.

Nissan Sentra 2026

Oferta obejmuje cztery poziomy wyposażenia. Podstawowa odmiana S zawiera standardowy zestaw multimediów. Sentra SV daje dostęp do cyfrowych zegarów i bezprzewodowego Android Auto oraz Apple CarPlay.

Wersja SL dodaje podgrzewaną kierownicę, oświetlenie ambientowe, elektrochromatyczne lusterko, szyberdach, 17-calowe felgi i tapicerkę ze skóry syntetycznej. Najwyżej pozycjonowana odmiana SR wyróżnia się sportową stylizacją z ciemnym grillem, czarnymi listwami progowymi, tylnym spojlerem, dwukolorowym dachem i 18-calowymi felgami. Tryb jazdy Sport dostępny jest w wariantach SV, SR i SL.

Co znajdziemy tutaj pod maską?

Jest to prosty silnik benzynowy 2.0 o mocy 149 KM, oferujący 198 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na przednie koła przez bezstopniową skrzynię Xtronic CVT.

Sprzedaż modelu ruszy pod koniec 2025 roku, a ceny wyjściowe mają zmieścić się w przedziale 22-23 tys. dolarów, czyli około 100-105 tys. zł.

Nissan Sentra to kluczowy model w USA

Nissan Sentra pojawił się na rynku amerykańskim w 1982 roku jako następca modelu Datsun 210. Pierwsza generacja powstawała w Meksyku i w Stanach Zjednoczonych, a jej kompaktowe wymiary i niskie zużycie paliwa odpowiadały na potrzeby klientów szukających ekonomicznego auta po kryzysie paliwowym lat 70. W kolejnych latach Sentra zyskała większą popularność jako przystępny cenowo i prosty w obsłudze sedan.

Nissan Sentra 2026

W latach 90. i 2000. model przeszedł kilka generacyjnych zmian, stopniowo zwiększając swoje rozmiary i wyposażenie. Sentra stała się jednym z głównych filarów sprzedaży Nissana w USA, trafiając zarówno do klientów indywidualnych, jak i flotowych. Kolejne generacje rywalizowały bezpośrednio z Hondą Civic i Toyotą Corollą, a w niektórych odsłonach oferowały także sportowe odmiany SE-R z mocniejszymi silnikami i ze sportowym zawieszeniem.