Nissan Townstar EV trafił do polskiej oferty. Przy odliczeniach i dopłatach można się zdziwić

Nissan Townstar EV w polskiej ofercie może być ciekawą propozycją dla osób, które muszą mieć elektrycznego kombivana.

Kombivany z napędem na prąd nie są u nas popularne. Choć na miejskich trasach i dla firm usługowych mogłyby się sprawdzić, to wysoka cena cena, niewielki zasięg i gorsze możliwości transportowe powodują, że klienci szukają zupełnie innych rozwiązań. Nissan Townstar EV nie rozwiązuje tych problemów całkowicie, ale polska oferta może zaciekawić kupujących.

Nissan Townstar EV - do 4,3 m3 przestrzeni i 777 kg ładowności

To całkiem niezłe parametry. Japońska propozycja (będąca wariacją na temat Renault Kangoo) występuje w czterech wersjach nadwozia. Są to dwie długości dla odmian całkowicie dostawczych, długi Townstar w wersji brygadowej oraz krótkie "kombi", z przeszkloną tylną częścią nadwozia.

Krótki Nissan Townstar EV ma możliwość wzięcia na pokład 3,3 m3 towaru i ma 612 kg ładowności. Dłuższa odmiana ma o metr większą pojemność i 777 kg ładowności. Ci, co wybiorą wersję kombi, dostaną bagażnik o pojemności między 750, a 2500 litrów.

Nissan Townstar EV

Wszystkie samochody mają pod maską jednostkę elektryczną o mocy 122 KM z baterią o pojemności 44 kWh netto. Powinna ona pozwolić na przejechanie 301 km pomiędzy ładowaniami. Townstar EV może być ładowany z domowego gniazdka (15 godzin do 100 %), czy z wallboxa (2,25 h przy 22 kW, 5 godzin przy 11 kW), ale też z szybkiego złącza CCS z maksymalną mocą 80 kW (1,25 h ładowania do pełnej baterii).

Townstar EV od 147 000 zł netto

Ta kwota otwiera cennik. Dostaniemy w niej elektrycznego Townstara w krótkiej wersji, w bazowej odmianie Visia. Krótki van dostępny będzie do kwoty 182 000 zł netto. Odmiana Tekna będzie już naprawdę bogato wyposażona, z cyfrowymi zegarami, pakietem asystentów ProPilot, nawigacją i... lakierowanymi zderzakami.

Nissan Townstar EV L2 jest w bazowej odmianie droższy o 6000 zł od L1. Ale nie jest to Visia, tylko Business, czyli o poziom wyżej. Tu jest i automatyczna klimatyzacja, ładowarka AC 22 kW (w standardzie jest "11-ka"), pompa ciepła i funkcja chłodzenia baterii trakcyjnej. Co ciekawe, ładowanie DC jest w opcji. Cennik długiego Townstara zamyka kwota 186 000 zł netto.

Brygadówka będzie droższa. Tutaj cennik otwiera wartość 165 900 zł netto. A najdroższe będzie kombi. Dostępne będzie tylko w wersjach N-Connecta i Tekna i kosztuje między 214 900, a 227 900 zł brutto.

Nissan Townstar EV

Warto jednak wspomnieć, że elektryczny Townstar z homologacją N1 może mieć odliczony pełny VAT. Do tego dopłata na poziomie 30% z programu "Mój elektryk", więc finalnie możemy mieć samochód, który cenowo nie będzie już aż tak bardzo odstawał od wersji spalinowej.

Przykładowo, długi Business z dopłatą będzie kosztował ok. 108 000 zł netto, a Townstar Van 1.3 w tej wersji wyceniono na 95 900 zł. Drożej, ale przepaść nie jest już tak znacząca.

Pełen cennik - pod tym linkiem. Samochód jest już dostępny do zamówienia w salonach Nissana.