Novitec jak zwykle jedzie po bandzie. F8 N-Largo wygląda jak auto wyścigowe z homologacją drogową

Novitec ma nowe dziecko - to Ferrari F8 Tributo N-Largo, czyli auto szybkie, efektowne i piekielnie szerokie. Zmian mechanicznych tutaj nie brakuje!

Jeśli myśleliście, że standardowe Ferrari F8 Tributo jest szybkie, to w przypadku tego auta będziecie zbierać szczękę z podłogi. Niemiecki tuner NOVITEC postanowił całkowicie zmienić charakter tego auta, stawiając na unikalną stylistykę i typowe dla pakietu N-LARGO poszerzenie nadwozia. Efekty? Cóż, zobaczcie sami.

Novitec

Novitec F8 Tributo N-LARGO to dzieło znanego człowieka

Stylistyka nadwozia wyszła spod ręki pana o nazwisku Strosek. Vittorio Strosek od lat zajmuje się przygotowywaniem projektów dla tego tunera, a Wy zapewne kojarzycie go z unikalnych projektów z lat 80. i 90., takich jak chociażby kultowe Porsche 928.

W przypadku F8 Tributo N-LARGO postawiono na bardzo agresywną, wręcz wyścigową linię nadwozia. Zmiana wielu detali, z przodu i z tyłu, całkowicie odmieniła wygląd tego auta. Stawiając go obok standardowego Ferrari F8 Tributo od razu zauważycie mnogość zmian, także z zakresu aerodynamiki.

Novitec w zauważalny sposób obniżył to auto (aż o 35 mm), lecz przy okazji postawił na zmodyfikowany system unoszenia przodu. Ten podnosi się nawet o 40 mm w sytuacji, w której potrzeby jest większy prześwit z przodu, na przykład na progach zwalniających.

W nadkola wpasowano 21 i 22-calowe felgi ze stajni Vossena. Dobrze komponują się one z wyraźnie zaostrzoną stylistyką tego auta. Obuto je oczywiście w wyczynowe opony Michelin, doskonale radzące sobie z podniesioną mocą.

Novitec N-LARGO

A koni mechanicznych tutaj nie brakuje

Już seryjne Ferrari F8 Tributo zapewnia ponad 700 KM przenoszonych na tylną oś. To jednak zbyt mało dla niemieckiego tunera. Dzięki szeregowi modyfikacji, od oprogramowania po osprzęt i poszczególne elementy silnika, wyciśnięto tutaj aż 818 KM i 930 Nm momentu obrotowego.

Efekt? Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje teraz zaledwie 2,7 sekundy, a prędkość maksymalna to teoretycznie 340 km/h. W praktyce jednak auto najprawdopodobniej pojedzie jeszcze szybciej.

Rarytas

Takich aut powstanie zaledwie 15, a cena pakietu N-LARGO to kilkaset tysięcy euro. Do tego doliczcie oczywiście cenę samego samochodu. Na pewno będzie drogo, ale indywidualiści z pewnością docenią wysiłek okazany przez niemieckiego tunera