Opel Astra 2026: nowa twarz i technologie, brak tego, na co liczyliście
Opel Astra 2026 zyskuje szereg poprawek wizualnych i garść nowinek technicznych. Na zmiany pod maską niestety nie można liczyć.
- Opel Astra 2026 debiutuje w wersji po liftingu
- Zmieniono tutaj szereg elementów wizualnych
- W wyposażeniu pojawiły się nowe światła IntelliLux HD
- Niemiecka marka niestety nie zmieniła palety silników
Ten samochód wygląda bardzo dobrze, ale nie jest przebojem w segmencie samochodów kompaktowych. Problemem dla wielu osób jest wąska oferta jednostek napędowych, a także ograniczona ilość miejsca w kabinie. Tych rzeczy nie udało się tutaj poprawić, ale Opel Astra 2026 chce urzec rynek innymi cechami.
Niemiecki producent gruntownie odświeżył model, który na rynek trafił w 2021 roku. Co nowego znajdziemy na pokładzie tego samochodu?
Opel Astra 2026 - odświeżony wygląd i nowe lakiery. Zieleń robi doskonałe wrażenie
Przede wszystkim poprawiono tutaj pas przedni, stawiając na nowy zderzak, a także na zmodyfikowany grill Vizor. Ciekawie prezentuje się nowa sygnatura świetlna, która przyciąga większą uwagę. Z tyłu zmieniono jedynie elementy plastikowe.
Poza tym niemiecka marka wprowadziła nowe wzory felg (bardzo charakterystyczne wizualnie) i postawiła na dwa nowe odcienie - ostrzejszy żółty i mocną soczystą zieleń.
Najważniejszą zmianą wśród elementów, które widać gołym okiem, są światła mijania. Nie zmieniono ich kształtu, ale wprowadzono tutaj technologię IntelliLux HD, znaną z Grandlanda nowej generacji. 50 000 punktów świetlnych na matrycy zapewnia skuteczniejsze oświetlenie drogi i lepsze doświetlanie zakrętów. Te ledy mogą także aktywnie "wycinać" światło z odpowiednich obiektów na drodze.
We wnętrzu nie ma rewolucji
Spodziewaliśmy się tutaj większych zmian, zwłaszcza w kwestii wyglądu deski rozdzielczej i technologii multimediów. Tutaj jednak Opel pozostał przy dotychczasowych systemach, które nie są najlepszymi na rynku. Wprowadzono za to nowe fotele. Bazowe mają specjalne wycięcie na kość ogonową (zwiększają komfort podróży), zaś opcjonalne siedzenia AGR zapewniają idealne podparcie pleców i szeroki zakres regulacji.
W kabinie zmieniono za to część plastików i materiałów. Na przykład tkaniny na fotelach pochodzą wyłącznie z recyklingu.
Opel Astra 2026 - niestety pod maską nie ma nowości, odświeżono jedynie wariant elektryczny
Oznacza to, że do wyboru mamy niezmiennie 3 silniki: 1.2 MHEV (145 KM), hybrydę plug-in (ma 180 KM i większy akumulator, 17,8 kWh), a także diesla 1.5 o mocy 130 KM. Wersja na prąd dostała baterię trakcyjną o pojemności 58 kWh, co ma przełożyć się na minimalnie lepszy zasięg.


