Akumulator 86 kWh, około 600-700 kilometrów zasięgu. Peugeot e-3008 2024 zapowiada się ciekawie

Peugeot e-3008 2024 zbliża się wielkimi krokami. Nasi koledzy z portalu motor.es poznali specyfikację elektrycznej wersji, a wszystko to za sprawą... naklejki na samochodzie.

Kto by pomyślał, że mała naklejka może zdradzić kluczową informację na temat nadchodzącego samochodu. Peugeot e-3008 2024 to jedna z najważniejszych nadchodzących premier tej marki. Francuzi stawiają na całkowicie nową konstrukcję, która połączy napęd spalinowy i elektryczny pod jednym dachem. Tutaj jednak dużo większy nacisk kładzie się na wariat na prąd.

Wszystko wskazuje na to, że wiemy co znajdziemy "pod" tym samochodem. Nasi koledzy z portalu motor.es sfotografowali kolejny zamaskowany egzemplarz tego auta, noszący specjalną naklejkę ostrzegawczą. Na niej zawarte były informacje dotyczące pojazdu, w tym pojemność i technologia akumulatora.

Peugeot e-3008 2024 - akumulator LFP, 86 kWh pojemności, platforma STLA Medium

Oto kluczowe informacje na temat tego samochodu w telegraficznym skrócie. Według naklejki informacyjnej nowy e-3008 zyska duży, bo liczący aż 86 kWh pojemności akumulator w technologii LFP, czyli tańszy i bardzo wydajny. Nieoficjalne dane mówią tutaj nawet o 700 kilometrach zasięgu, aczkolwiek takie wartości brzmią zbyt optymistycznie. 600 kilometrów powinno być jednak wynikiem w pełni osiągalnym.

Peugeot e-3008 86 kWh

To oznacza, że Volkswagen ID.4 i ID.5 może zyskać bardzo mocnego rywala. Formalnie e-3008 będzie konkurować z obydwoma modelami. Jeśli więc w parze z dużym akumulatorem pójdzie mocny silnik, to mamy szansę otrzymać jedną z ciekawszych propozycji w segmencie.

Stellantis musi wreszcie rozszerzyć gamę aut elektrycznych

Ta, choć jest duża, to opiera się na jednym akumulatorze i jednym silniku - w dużej mierze. Mowa o konstrukcji wywodzącej się z grupy PSA, czyli o akumulatorze 50-54 kWh i silniku 136-156 KM. Tak naprawdę tylko pojedyncze auta z dawnego FCA mają inną specyfikację.

Stellantis próbuje wszędzie wykorzystać ten napęd, w tym w Oplu Astrze i w Peugeocie 308. Mimo wszystko na tle konkurencji nie jest to jednak wybitny zestaw. Co więcej, inne firmy szybko odjeżdżają francusko-włosko-amerykańskiej grupie.

Nowe platformy STLA Small, Medium i Large (a także STLA Frame) mają to zmienić. Po Peugeocie e-3008 przyjdzie pora na kolejne samochody, w tym zapewne następcę Opla Grandlanda czy Citroena C5 Aircross.