Polestar 2 2023. "Zmiany są, ale głównie w technologii"
Ależ ten czas zasuwa. Jedyny (póki co) model szwedzkiej marki doczekał się liftingu. Polestar 2 2023 większość zmian ukrywa pod karoserią.
"Dwójka", to jedyny obecnie dostępny model elektrycznej marki Volvo/Geely. Produkcja ruszyła już niemal trzy lata temu, więc najwyższy czas na zmiany. Polestar 2 2023 z zewnątrz nie różni się znacznie. Firma postawiła jednak na duże modyfikacje technologii. Dzięki temu elektryczny sedan/crossover będzie bardziej konkurencyjny na rynku.
Polestar 2023. Zmienia się... wszystko
Co prawda wciąż do dyspozycji kierowców będą warianty z napędem na jedną lub obie osie, ale zmienia się napęd. Do tej pory bazowe modele miały napęd na przednią oś. Teraz Polestar 2 2023 w podstawowej specyfikacji jest tylnonapędowy, z silnikiem elektrycznym umieszczonym przy osi. Osiąga on solidne 299 KM i 490 Nm, a więc parametry więcej niż wystarczające. I znacznie wyższe niż starsza wersja, która miała 234 KM. Polestar po liftingu na sprint do 100 km/h potrzebuje 6,2 sekundy.
Wersja dwusilnikowa korzysta z nowego tylnego silnika i również jest mocniejsza od poprzednika. Ma teraz (zamiast 408 KM) 427 KM i 740 Nm - parametry godne aut sportowych. Na dodatek, opcjonalnie można doposażyć crossovera w Performance Package, który podnosi moc do 476 KM. 100 km/h pojawi się na zegarach po 4,5 sekundy w modelu AWD, a z pakietem - w 4,2 sekundy. Dodatek to nie tylko nowa moc silnika - Performance Package składa się też z hamulców Brembo oraz nowych amortyzatorów Ohlinsa.
Kolejną zmianą jest nowy zestaw baterii od firmy CATL. Ma on 82 kWh pojemności i zapewnia do 635 km zasięgu według normy WLTP. Amerykański standard EPA (bliższy rzeczywistości) wskazuje na 300 mil (483 km). Wersja AWD ma nieco gorsze możliwości - przejedzie 592 km (WLTP). W Europie będzie też możliwość zamówienia auta z mniejszą baterią (69 kWh). Ta, już od firmy LG Chem, pozwoli na przejechanie do 518 km.
Baterie od CATL są w stanie przyjąć moc ładowania do 205 kW.
Więcej Polestara 3
Polestar 2 2023 przeszedł niewielkie zmiany stylistyczne. Przód nieco upodobniono do modelu 3, a najbardziej w oczy rzuca się lakierowana pod kolor nadwozia atrapa chłodnicy. Teraz nazywa się ona "SmartZone" i kryje większość sensorów systemów wspomagania jazdy. Poza tym Polestar 2 zyskał nowe wzory aluminiowych felg. Reszta pozostała bez zmian, łącznie z wnętrzem. Tutaj jedynie dołożono w standardzie bezprzewodową ładowarkę.
Polestar 2 2023 jest już dostępny u europejskich dealerów. Przynajmniej tam, gdzie marka jest oferowana. Ceny zaczynają się od 50 190 Euro za model z małą baterią. 64 690 Euro to drugi koniec skali, czyli Polestar w wersji AWD, doposażony w Performance Pack.