Panie, w przyszłość patrzę, czyli Porsche 718 Cayman, które będzie elektrykiem

Wiemy, że Porsche Mission R to pokaz możliwości marki. Wiemy, że nowe Porsche 718 Cayman będzie elektrykiem. Połączmy więc odpowiednie kropki i spójrzmy w przyszłość marki z Zuffenhausen.

Zapewne nie przeoczyliście ciekawego Porsche Mission R, które pokazano podczas tegorocznych targów IAA Mobility w Monachium. To unikalne auto sportowe, czyli elektryk z centralnie umiejscowionym pakietem baterii. Gdzieś pomiędzy zdaniami podczas prezentacji tego auta przemycono informację, że nowe Porsche 718 Cayman może nadal mieć charakter auta z silnikiem umiejscowionym centralnie, głównie za sprawą wspomnianej lokalizacji baterii w aucie.

Tym samym można przyjąć, że to zapowiedź nowego Porsche 718 Cayman

Porsche od dłuższego czasu sugeruje, że ich mały sportowiec stanie się w pełni elektryczną maszyną. Jak wiadomo ta niemiecka marka lubi dotrzymywać słowa, a ich koncepty często zapowiadają produkcyjne auta. Być może właśnie dlatego nie chwalono się projektami, które przedstawiono w ramach projektu Porsche Unseen. Oczekiwania rynku byłyby tutaj ogromne.

Jeśli odpowiednio przymrużycie oczy, to zauważycie, że z modelu Mission R można wyciągnąć naprawdę dużo elementów, które nadają się do przeniesienia do auta produkcyjnego. Z pomocą przyszli tutaj nasi koledzy z Motor.es, którzy przygotowali fantastyczne rendery takiego samochodu.

To może być świetne wizualnie auto

Co jak co, ale Porsche potrafi projektować piękne auta. Idealnym przykładem jest Taycan, który pomimo nowoczesnego wizerunku zachował elementy stylistyczne typowe dla marki.

Porsche 718 Cayman Electric Porsche 718 Cayman Electric

Tutaj nie będzie inaczej. Porsche 718 Cayman wciąż będzie cieszyło oko ciekawą bryłą, typową dla aut z centralnie umiejscowionym silnikiem. Oczywiście w jego miejscu będzie jedynie pakiet baterii, a moc trafi na tylne lub wszystkie cztery koła.

Punktem wyjścia może stać się technologia zastosowana w Taycanie. Chodzi tutaj między innymi o korzystanie z napięcia 800V oraz z wielu zaawansowanych rozwiązań, które wpływają na przyjemność z jazdy. To wszystko powinno pozwolić na to, aby Cayman "pozostał Caymanem" pod kątem frajdy z jazdy. I na to bardzo liczymy.

Do premiery jest jeszcze sporo czasu

Patrząc na rozkład jazdy marki z Zuffenhausen można wywnioskować, że elektryczny Cayman to temat na rok 2024. Porsche dąży do całkowitej elektryfikacji, tak więc prędzej czy później ten model dołączy w nowej formie do oferty. Na szczęście 911 pozostanie spalinowe tak długo, jak to możliwe. A być może dzięki syntetycznym paliwom ryk 6-cylindrowego boksera zostanie z nami na dziesiątki lat.